Gasten in dubbel netwerk

De beveiliging van het gast netwerk werkt niet alleen op basis van VLAN's. Er wordt in de AP's zelf ook client isolation toegepast. Dus een client die aanlogt op het gastnetwerk van de AP kan alleen naar "buiten" en kan zefls andere apparaten op hetzelfde gastnetwerk niet zien. Want het gast netwerk moet namelijk ook beveiligd zijn als je geen USG in je netwerk hebt.
Als je wilt dat gasten naar je Playstation kunnen dan moet je een aparte WiFi met apart VLAN aanmaken en die niet als gastnetwerk definieren. Deze dan in de firewall van de USG verder dichttimmeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Giellexe en PcRene
Gisteren geprobeerd om de gasten een zakelijk netwerk te geven en deze aan elkaar te koppelen maar helaas werkt dit ook niet.
 
Ik heb in netwerken de gasten netwerk op zakelijk gezet. En in wifi de portal uitgezet. In de firewall aangegeven dat gasten bij een ip mag komen. Maar zonder succes
 
Wat bedoel je met “...zonder succes”?

Leest vooralsnog een beetje als patient die tegen dokter zegt “ik ben ziek”. Blijft dan een beetje raadsel voor de dokter welke pil erin te proppen. Als je snapt wat ik bedoel...
 
Ik kan niet via het wifi netwerk van gasten bij het ip van de PS komen. Maar misschien dat te maken heeft dat het een ander ip is?
want mijn MAIN netwerk is 192.168.100.1 en het gasten netwerk is 10.0.0.1.
Kan het daar mee te maken hebben ?
 
Ik kan niet via het wifi netwerk van gasten bij het ip van de PS komen. Maar misschien dat te maken heeft dat het een ander ip is?
want mijn MAIN netwerk is 192.168.100.1 en het gasten netwerk is 10.0.0.1.
Kan het daar mee te maken hebben ?

Is dat met die telefoon app?
Mogelijk probeert die app te zoeken in t vlan waarin ie zit, naar de ps. En die vindt ie dan niet want ander vlan.
 
ik weet niet of het ook met een ps werkt, maar ik heb mijn chromecast die in mijn eigen netwerk zit ook toegankelijk gemaakt voor gasten.
Ik heb bij Pre-autorisatietoegang in gasttoegang, het ip adres van de chromecast gezet.


bron: UniFi Forum
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..