1 poort schedule

rodio

Brons
UniFier
12 feb 2018
370
107
43
Stadsie
Avond,

Is het mogelijk om een poort van een switch te schedulen dat ie om 01:00 uit gaat?
Kind heeft nu een PS4 en dus moeten we dat ook gaan schedulen zodat ie wel wat nachtrust gaat krijgen.
Dus liefst van 01:00 tot 06:00 moet 1 poort van mijn US-24 gedisabled worden.
Ik heb wel een link uit 2016 gevonden, maar hoop dat het handiger kan.
 
Volgens mij kun je niet zo simpel op tijd even een poort aan of uit zetten, maar via de firewall zou je misschien time based een mac address kunnen excluden van het netwerk.

Of gewoon ouderwets net als mijn ouders vroeger deden, de stroom eraf als ik niet wou luisteren :)
 
Nee, een dergelijke functie is er niet. Is al wel.eens om gevraagd maar staat niet hoog op de prioriteitenlijst.
 
Klopt, staat niet op de planning. Ik wilde dat ook doen met een aantal switches en ap’s om energie te sparen ( goed argument )
 
Die PS4 staat in de woonkamer, en TJochie (18) gaat later naar bed dan wij :sleep:
En om die PS4 via Wifi te laten draaien...... das ook niet echt een optie (iets teveel draadloze netwerken in de buurt (als in: op 2.4Ghz zie ik er al 109. 5Ghz is minder, maar nog steeds erg veul).

Ik ga na de verbouwing maar eens naar de firewall/mac-adres oplossing kijken.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..