Welk access point voor buiten?

Hempie

Administrator
UniFier
30 jan 2018
1.346
937
163
Ik ben aan het kijken voor een acces point in de tuin, heeft er iemand toevallig al ervaring met 1 van deze. De Pro is misschien wat overkill voor in de tuin :LOL:

unifi-mesh-productgroup.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier een AP AC Mesh. Die doet het prima. De Pro kan natuurlijk ook, maar is inderdaad overkill als het enige dat je buiten wilt doen een beetje internet is en niet met 10 man tegelijk video wilt kijken.
 
Thx, piek momenten zijn de verjaardagen en dan krijgen ze YouTube maar een resolutie lager ;) Ik ga hem in overweging nemen later dit jaar.
 
Hahaha tuin party met 250 man kan ie aan... maar @Hofstede berijk en snelheid zijn wel toerijkend ?
 
Deze AP heeft voor mijn doel meer dan voldoende bereik en snelheid. Ik kan in beide schuren internetten en tv/muziek streamen. Reden om voor deze te kiezen was voor mij dat deze AP een stuk kleiner is en makkelijker weg te werken. Vergis je niet, die Pro is behoorlijk groot.
Ook kun je aan de kleine AP indien nodig een andere antenne monteren. (Ik heb hier voor deze AP nog een antenne liggen die je kunt richten, met een beta-sticker er op. ;) ).
Je moet je ook niet teveel fixeren op het bereik. Vergeet niet dat je device zelf ook maar een beperkt zendbereik heeft. Het is leuk dat je je WiFi op 50 meter afstand kunt ontvangen, maar je apparaat zal niet kunnen aankoppelen.
Wat dat betreft kun je dan beter ergens nog een tweede AP neerzetten die een wireless uplink heeft.
 
Ik ken eigenlijk alleen maar de Pro versie.
Zijn de andere dan kleiner van formaat?
Heb ik mij nooit zo in verdiept.
Ik kocht er 3 en hoop dat ze een jaar of 5-7 mee gaan.
Wie weet wat we tegen die tijd hebben, 10Gbps draadloos?
 
Nee, we hebben het hier over de mesh access points. Niet de UAP-AC modellen die jij bedoeld.
 
Ik ben aan het kijken voor een acces point in de tuin, heeft er iemand toevallig al ervaring met 1 van deze. De Pro is misschien wat overkill voor in de tuin :LOL:

Bekijk bijlage 263

Ik heb de PRO laatst geïnstalleerd op het werk. Zijn inderdaad mega apparaten maar op het terrein van een metaal verwerking valt het mee.

Ter indicatie:
d3afe18e376833aaec3c6b5dd1e192a9.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: niekniek89
Dat is inderdaad een behoorlijke jongen voor buiten aan de huisgevel :eek:
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..