gescheiden netwerken op 1 USG

rodio

Brons
UniFier
12 feb 2018
370
107
43
Stadsie
Goedenavond Unifiers,

Om de internet kosten een beetje te drukken, en voor mezelf sneller internet en toch die USG Pro te kunnen rechtvaardigen :cool:zat ik aan het volgende te denken:
Met de VvE 1 zakelijk internet abo te nemen en dan gewoon verschillende netwerken opzetten voor de verschillende appartementen.
Dat kan toch gewoon?
Dus 1 USG met 4 gescheiden LANs met alle toeters en bellen ((gast)wifi, VPN, .......)
USG => US16-150 => 2xUS8-60 met iedereen 1/2 UAP-ACs

Ikzelf doe alles op de US16 en dan een kabel naar de andere appartementen, US8 en wat APs
Maar uiteraard met iedereen een apart netwerk dat wel centraal geregeld wordt.
Is dat dan meerdere sites aanmaken en daar alles regelen?
 
Dat zou wel moeten werken in theorie, geen idee hoe de performance dan nog is met al die vlan's.
 
Dat was ook mijn gedachte. En persoonlijk zou ik er ook niet eens aan willen beginnen. Dan kun je dus bij ieder probleem komen opdraven want tenslotte ben jij de leverancier.
 
"Ja buur, je zit ff zonder vandaag, ik ben aan het klussen. Sorry man"

Gewoon die USG aan schaffen en lekker je eigen IT omgeving optrekken!
 
Ik heb de usg Pro4 nu een week of twee maar deze echt eerder moeten kopen!
Echt een verademing dit apparaat.
Ja, kost een berg geld. Klopt helemaal.
 
En voor professionele netwerk distributie moet je natuurlijk de nieuwe USG-XG-8 hebben. Is nu net uit en kost maar EUR 2500. ;)
 
lol,
Tja zo had ik er ook niet aan gedacht.
Wel is het zo dat de VvE een abo neemt en dat die dan de 'service' internet aanbied aan zijn leden (die er ook zelf voor betalen).
Zo deden een aantal van de startup-bedrijfspanden het ook, 1 zakenlijk abootje en verdelen maar.
Dat mocht toen der tijd van KPN. Sterker nog, was vaak hun idee.

Maar ik zit idd niet te wachten op de berichten, buurman internet doet het niet meer.
En dat dan op de meest onmogelijke tijdstippen.
Tuurlijk, zit nog ff in bad, zal me gelijk afdrogen en kom eraan.
En die dat vraagt zal wel niet die ene leuke buuf zijn:rolleyes:
ik ken mijn geluk
 
lol,
Tja zo had ik er ook niet aan gedacht.
Wel is het zo dat de VvE een abo neemt en dat die dan de 'service' internet aanbied aan zijn leden (die er ook zelf voor betalen).
Zo deden een aantal van de startup-bedrijfspanden het ook, 1 zakenlijk abootje en verdelen maar.
Dat mocht toen der tijd van KPN. Sterker nog, was vaak hun idee.

Maar ik zit idd niet te wachten op de berichten, buurman internet doet het niet meer.
En dat dan op de meest onmogelijke tijdstippen.
Tuurlijk, zit nog ff in bad, zal me gelijk afdrogen en kom eraan.
En die dat vraagt zal wel niet die ene leuke buuf zijn:rolleyes:
ik ken mijn geluk

Los van al die overwegingen....
Dit soort services kun je natuurlijk wel heel leuk optuigen met t mooie speelgoed van Unifi [emoji851]
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..