UniFi Switch, 8-Port, 150W

RobertKoopman

Moderator
UniFier
7 feb 2018
806
546
93
1313
Kon het toch weer niet laten :cool:
Vandaag besteld en hopelijk morgen in huis.
Mijn 8-poort 60W moet bij mijn zoon in de meterkast dus mijn “oude” (3 maanden nieuw) mag daar gaan logeren.
Kunnen er twee glasvezels naar mijn TP-link switch, altijd leuk een stukje glasvezel in huis.
Alle accesspoints erop, CloudKey en misschien ook wel mijn beide nassen in twee LAGs.
Zo blijf je lekker bezig met UniFi :banana:
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Nou, die 60W is ook aardig warm hoor.
Als je daar je hand oplegt is dat niet fijn.
Dingen mogen erg warm worden!
Met een UPS is dat wel anders.......
Mijn tweede APC noodvoeding is verbrand, volgens APC moest ik de accu vervangen.
Ik nog “een accu die naar brand ruikt?”
Ga ik niet doen, nieuwe accu is te duur ten opzichte van het apparaat.
Dus opengemaakt, zit er een verbrande draad in.
Volgens APC is dit volkomen normaal.
Boven de 40 gaden geweest en dan moet isolatie verbranden uit veiligheid.
Staat in de meterkast en daar is het toch echt geen 40 graden of hoger.
En dit is al de tweede keer in 2 jaar tijd.
APC blijft bij hoog en laag volhouden dat draden verbranden volkomen normaal is....
Ik ben met APC wel even klaar!
Uit coulance willen ze toch een nieuwe opsturen, zou mijn derde zijn in 4 jaar.
Die mogen ze van mij houden.
UniFi en warmte is blijkbaar geen probleem.
 
:oops: Draden boven 40 ˚ die verbranden :oops::oops: Om vervolgens dan sluiting te maken onderling:mad: Hier wordt ik wel een beetje zenuwachtig van. En vind het ook een zeeeeeeeeer vreemde reactie van APC

Zelf heb ik ook een APC Back UPS Pro 550VA staan.
Heb je afbeeldingen van de UPS met de verbrande draden ?
 
Het was een APC 325VA, een mooie kleine voor mijn modem en telefoon basisstation in de meterkast.
En volgens APC is de meterkast warmer dan 40 graden.....
Een witte draad die dus helemaal verbrand is.
Lijkt mij zeer onveilig maar volgen APS is dat er juist voor gemaakt.
Ik wilde de KEMA hierover inlichten maar die bestaan niet meer.
Het bedrijf wat het mooie diploma erbij doet dat dit apparaat veilig is zit in Taiwan dus daar heb ik geen zin meer in.

apc.jpg
 
Klopt, daar heb ik ook contact mee.
Maar isolatie laten verbranden is een normale manier van beveiligen......
En deze apparaten mogen absoluut niet warmer dan 40 graden worden.
Isolatie om een kabel wat verbrandt bij 40 graden?
Ik zou beter draad gebruiken zei ik nog, waren ze niet blij mee.
Nee, APC komt er bij mij niet meer in, is te gevaarlijk.
 
Zo, nieuwe switch tijdelijk in gebruik genomen.
Morgen krijg ik 4 sfp modules voor de glasvezelverbinding naar mijn hoofdswitch.
Waarom glasvezel?
Omdat het kan!
En de andere 8 poorten zijn al in gebruik.
 
Precies, ik vind het ook vaak een zinvolle uitspraak:

:D Niet omdat het moet maar omdat het kan :D

Was ook mijn idee om tussen meterkast en zolder glasvezel te leggen:LOL:
 
Zo, dubbele glasvezelverbinding naar mijn TP-Link 24 poorten centrale switch gemaakt.
Wat is dat toch leuk om te doen.
Nu nog iets verzinnen dat die TP-Link nog even de deur uit gaat...
Waarom gaan die dingen nooit stuk!
 
Haha, dat ziet ze wel!
Heb aan de 24 poort UniFi switch wel genoeg maar die 48 poort is ook wel erg mooi.
En 10GB lijkt mij ook wel wat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Goedemorgen, ik ben van plan om 2 switches aan te schaffen. unifi-8-port-60W. Maar als ik dit zo lees, heb ik mijn twijfels voor wat betreft de warmte afgifte hiervan.
Of valt dat wel mee ?
 
Ook met APC nog geen problemen gehad. Wel op tijd accu vervangen anders zijn ze er soms bijna niet meer uit te krijgen. Enige keer dat het mis ging was toen klant zelf een imitatie accu gemonteerd had. Die ging wel smeulen, pand vol rook. Maar ja daar kon APC niets aan doen.
 
Mijn Unifi Switch 8-150 is meestal 68 Gr C volgens de software. Wel 4 poorten worden aangestuurd met PoE, wattage 12,5W verdeeld over de 4 poorten.
Weet niet of deze temperatuur normaal is. Iemand ervaring met temperatuur van een 8-150W switch? Zijn er mensen die bv een laptopkoeler o.i.d. gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 8 poort gehad en vond deze wel erg warm worden. Te warm naar mijn mening. Hier is al vaker over gesproken op dit forum met ieder zijn eigen gedachten en mening er over.

Mijn gedachten/mening is in iedergeval dat deze te heet wordt. Vandaar dat ik deze ook terug gestuurd heb en voor een 16 poort ben gegaan.
 
Ik heb inmiddels een aantal types, maar het moet gezegd, de 150W uitvoering wordt verreweg het warmst. Van de andere kant gaat dat al jaren goed!
Vorige zomer gaf hij regelmatig > 70 graden aan, maar geen probleem verder?

De andere switches komen niet boven de 60 graden, de afmetingen waren de overwegingen. Hij staat in een kleine (open) patchkastje.
 
De 8/150 wordt heet inderdaad, wel de enige switch met poe(+) die hier nog niet defect was.
Heb er 1 als reserve en verkoop em echt niet... degelijk en betrouwbaar
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..