Netwerk scan vraagje

Kloy

UniFier
27 dec 2018
17
5
3
Brabander
Hoi ik heb een vraagje over mijn netwerk thuis.
Ik heb een apart netwerk draaien voor mijn IoT. Nu heb ik hier ook een aantal huishoudapparaten van Siemens inzitten. (Oven vaatwasser) dat soort spul.
Echter is het geval als volgt als ik op mijn USG in log zie ik dat alle "cliënts" een ip-adres krijgen en welk netwerk ze mee verbonden zijn. Alleen wanneer ik een netwerk scan doe met bv WiFiman dan zie ik alleen mijn eigen device en de USG.
Alleen nu wil ik een koffieautomaat toevoegen van Siemens en die gebruikt daar een scan voor om het desbetreffende apparaat aan te melden alleen die komt in zo'n scan dus niet naar voren.
Waar moet ik nu gaan zoeken?

Heb met mijn telefoon een hotspot aangemaakt en dan werkt alles probleemloos dus het moet echt in mijn eigen netwerk zitten.
 
Een netwerk scan kan niet "uitbreken" buiten het eigen vlan. Vandaar dat je het apparaat niet ziet. Wanneer je verbind met het scannende apparaat met het IoT netwerk kan je de vaatwasser wel vinden. Wanneer je dan vervolgens terug gaat naar het oorspronkelijke netwerk kan je als het goed is verbinden met de vaatwasser mits je toestemming hegt gegeven in de firewall dat de apparaten mogen communiceren. Hoe heb je het IoT netwerk gemaakt? En welke settings heb je gebruikt in de firewall?
 
Dat een netwerk scan niet kan uitbreken begrijp ik, maar als ik een netwerk scan maak van het desbetreffende vlan netwerk je dan zie ik alleen 2 device (mijn iPhone en de USG).
Maar uit jouw woorden begrijp ik dat het dan wss de firewall is die dit tegen kan houden.
IoT netwerk is gewoon een vlan netwerk wat begint met 10.10.0.3
Aan de firewall heb ik verder geen settings gedaan, daar heb ik geen kennis van.
Kan wel even voor je kijken maar weet hier welke gegevens je dan graag zou zien?

05B53136-3383-4A73-9805-7F3AAB806DD0.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je info iets te weinig is om de vakmensen hier een juist antwoord te laten geven.

Heb je de controller bv wel bedraad aangesloten? In de App zijn er gewoon minder overzichten en als er iets ge-adopt moet worden gaat
het vaak mis.
Plaats o.a een printscreen van je Kaart, netwerk en systemconfig. Welke modem heb je voor de usg zitten? Heb je wifi van Unifi of nog een apparaat?
Kijk ook eens onder inzichten bij clientgeschiedenis of als er niet iets van jou onder naburige accespoints staat, had ik bv afgelopen wk een printer staan waar ik de ssid en ww nog niet in had gezet, dus niet te zien onder clients. Daar kun je ook zien of er veel wifi rondom je op een specifiek kanaal zitten.
Er loopt iets de boel te verstoren, en dat kan vele oorzaken hebben.
Misschien zit in deze wel je oplossing:
want als er 1 ap niet goed geadopt is zie je ook geen clients.
 
Met alle respect maar dat is het probleem volgens mij niet.
draait hier een netwerk volledig met UniFi
1 xUSG
2 x switch 8 Ports met poe
3 x AP Pro
1 x cloudkey gen1

mijn internet is van Ziggo maar mijn ziggobox staat in bridge

Geen last van storingen of verkeerd ingestelde wachtwoorden o.i.d. bij mijn weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..