Unifi Dream Machine

Probleem gevonden! Als username had ik Job Hoogeboom, blijkbaar was de spatie het probleem. Want na dat ik het veranderd had naar Job_Hoogeboom werkt hij ineens.
 
ALs je m aangesloten heb, wat voor ip adres heb je dan gekregen op je laptop? Melding op je mobiel lijkt op dat de UDM geen ip adres heeft uitgedeelt aan je mobiel / zelf geen ip adres gekregen. Als setup klaar is??? Kan je dan proberen om dan via unifi.home aan te melden ipv unifi.ui.com, wat geeft ie dan aan?

Heb m van de week opnieuw geconfigureerd wel met de laatste 'beta' firmware maar steeds geen problemen gehad met het configureren.

Nu nog steeds problemen met m'n eigen Gen2+ kan geen eigen congig.gateway.json weg schrijven in de "default-site" directory die aangemaakt zou moeten zijn als je een site aanmaakt, maakt niet uit wat voor site ik aanmaak of saved nergens die directory structuur te vinden op de gen2+ Al 2x gereset geen luck.
 
Momenteel een wifi test gedaan met de android Wifiman van Unifi zelf, krijg daar met 1 telefoon 482Mb / 40Mb speed binnen heb zelf een 500Mb lijn van ziggo. Verders geen klachten gehad van familie. IPS is aan , staan 10 van de 12 settings aan. Nog geen herstart gegeven draait voor nood al een dag of 6 zonder problemen.

Lijkt allemaal netjes te draaien.
 

Bijlagen

  • Screenshot from 2019-12-16 15-51-56.png
    Screenshot from 2019-12-16 15-51-56.png
    14,2 KB · Weergaven: 23
  • Screenshot from 2019-12-16 15-55-45.png
    Screenshot from 2019-12-16 15-55-45.png
    17,1 KB · Weergaven: 33
  • Screenshot from 2019-12-16 18-41-13.png
    Screenshot from 2019-12-16 18-41-13.png
    77,6 KB · Weergaven: 25
Ik heb toevallig ook het 500/40mbps pakket van ziggo. en haal ik ook die snelheden ook met DPI en IPS (12 van de 12 settings aan)wifi en bedraad. heb soms wel het probleem dat hij mijn computer (die bedraad met cat.6 aangesloten is) verbindt met 100mbps i.p.v 1gbps. Dan moet ik in de instellingen 1gbps forceren. De Cpu temp in mijn UDM blijft ook rond de 60°C . Ben er wel blij mee nu dat hij het eindelijk doet haha! Ook al was het een foutje van mijn kant, maar het was wel echt lastig om die te vinden ;)
 
Top goed om te horen dat ie t doet. Dat van 100mb ipv 1gb zal ik in de gaten houden of ie dat bij mij ook doet , eigenlijk nog niet opgevallen. Waar foceer je m dan op de UDM of op je pc?
VPN connectie met een android 9 S8 gaat ook veel beter dan met mijn USG 4P, draait gewoon de hele dag terwijl op USG 4P nog niet eens voor een minuut of 15 ofzo en dan verlies ik al weer de verbinding. Goed om te weten van die spatie;)

Eigen netwerk draait ook weer voor een gedeelte, moest een directory "site" aanmaken waar de config.gateway.json in geplaatst moest worden op de Gen2+ deze werd niet vanzelf aangemaakt. Fijn als beta tester ?
 
Mocht je ooit een connectie met ssh op de UDM willen maken, dan kom je er niet in. Je moet dan met account=root inloggen en je eigen wachtwoord.
 
Top goed om te horen dat ie t doet. Dat van 100mb ipv 1gb zal ik in de gaten houden of ie dat bij mij ook doet , eigenlijk nog niet opgevallen. Waar foceer je m dan op de UDM of op je pc?
VPN connectie met een android 9 S8 gaat ook veel beter dan met mijn USG 4P, draait gewoon de hele dag terwijl op USG 4P nog niet eens voor een minuut of 15 ofzo en dan verlies ik al weer de verbinding. Goed om te weten van die spatie;)

Eigen netwerk draait ook weer voor een gedeelte, moest een directory "site" aanmaken waar de config.gateway.json in geplaatst moest worden op de Gen2+ deze werd niet vanzelf aangemaakt. Fijn als beta tester ?

Ik forceerde hem dan via de UDM.
Knipsel 4.JPG
In het begin deed de UDM nog wel wat moeilijk over 1gbps, maar de laatste 2 dagen heb ik er eigenlijk geen last meer van. Dat poort 2 nog 100mbps is klopt. daar zit nog een oude Netgear switch achter, misschien nog eens vervangen voor de Unifi switch 8-60W en een nano-hd er bij voor de 1ste verdieping. Mooi om te horen dat je het probleem met je andere netwerk opgelost heb. Ik hou toch wat afstand van beta updates denk ik zomaar ;)
 
Ja ik was iets te rigoreuze te keer gegaan, voortaan eerst maar 1 voor 1 upgraden en een tijdje wachten. UDM ook op Beta draaien , dropdown menu heb ik niet meer van de hardware, hoop dat die nog terug komt. Maar het draait wel stabiel. Ben er wel blij mee.
 
Mijn excuses als ik een onnozele vraag stel. Momenteel heb ik de TP Link Deco 9 Mesh, ben echter niet bijzonder tevredenen. Op kantoor heb ik de Ubiquity Nano HD, Edge Router en switch laten installeren, nooit problemen en enorm snel.

per toeval zag in de dream machine, ik vroeg me af als ik er thuis twee zou neerzetten of deze dan wireless met elkaar kunnen worden verbonden of dat beide met elkaar bekabeld moet zijn.

dank jullie wel
 
De UDM is een router, switch, access point en cloudkey in één, daar hoef je er maar één van te hebben. Als je op meerdere plekken in huis een WiFi punt wil hebben moet je er dus een access point bij aanschaffen, geen 2e UDM.
 
Dank je wel! Wat een domme vraag eigenlijk! Maar dat moet ik dan wel bekabeld aansluitende AP of Switch, Ubiquity kent geen mesh of een manier om het signaal uit te breiden zonder deze aan elkaar te koppelen met een utp kabel.
 
Jawel hoor, alle AP’s ondersteunen mesh, of zoals Ubiquiti het noemt, wireless uplink.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..