poort wijzigen voor external portal

R

rene koster

Guest
ik heb al lopen zoeken maar ik kom er niet uit. ik wil de poort toewijzing van de external portal wijzigen in een ander poort nummer. die van een kerio firewall aangezien je deze volgens mij helemaal niet kan wijzigen. wie weet de juiste handleiding of oplossing te geven?
 
Nee je kan een guest portal aanzetten in unifi en je kan een external guest portal gebruiken. Klant wil de guest portal van de Kerio gebruiken en niet die van de unifi. En de guest portal zit op een andere poort dan die van de unifi en op de Kerio kan ik dat poort nummer niet wijzigen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ok, maar zo kan je toch ook naar je Kerio laten verwijzen, of draaitde controller op dezelfde machine?

1569176151226.png
 
ja maar zoals ik het begreep verwijst de Unifi controller naar poort 8880 en dat moest zijn 4080 omdat daar de link (url) van de kerio op zit.

zover ik nu kan testen werkt het. beetje lastig van afstand allemaal. ik moest dus met winscp de cloudkey in en dan het system.properties bestand opzoeken en deze aanpassen. alle handleidingen die ik kon vinden verwijzen alleen maar naar het unifi controller programma op je pc en dat werkt dus niet
 
Dat had ik gedaan maar daar staat niks over de cloud key en daarin moest ik hem wijzigen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..