Bereik AP LR slecht na upgrade firmware

draayertje

UniFier
14 feb 2019
30
7
8
Ik heb 2 AP LR's, eentje in de woonkamer en eentje op de 1e verdieping. Dat werkte uitstekend. Overal bereik, ook op de 2e verdieping.
Nu heb ik gisteren mijn AP's geupdate naar de laatste firmware, en nu is bereik hopeloos. Ik heb op de 2e verdieping geen wifi meer.
Ik heb al wat met bandsteering gespeeld, en de sterkte van de zenders (op auto gezet) maar zonder resultaat... hoe los ik dit op, wat is er veranderd na de update...
 
Thuis draai ik met 4.0.42 (ook met LRs)
Werkt prima.
Op Mn werk heb ik ze terug gezet naar 4.0.21 (Pro’s en Lites).
Bereik was slecht, allerlei meldingen met 0.42
 
Hoe zet ik ze weer terug naar de vorige firmware? Want dit is gewoon ruk. Slecht bereik en wegvallende wifi...
 

see past firmware
download / copy URL

controller / devices / je AC-LR
config / manage device / custom upgrade / plak
en dus HEEEEEEEEEEEEEEEEEL goed kijken of je de goede firmware hebt
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-06-24 om 01.28.18.png
    Schermafbeelding 2019-06-24 om 01.28.18.png
    92,7 KB · Weergaven: 103
Ik kon na het downloaden van de oudere firmware een downgrade uitvoeren van mijn UAP's in de controller.
 
Ook slecht bereik na upgrade laatste firmware. Uiteindelijk opgelost door de setting "Automatically Optimize Network and Wi-Fi performance" uit te zetten. Bereik daarna weer perfect.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Dit klinkt interessant, waar vind ik deze instelling?

<edit>: never mind, ik heb de instelling gevonden. Stond bij mij inderdaad ook aangevinkt. Uit gezet en hopen dat ik nu van de dreigende gezinsleden af ben "Paaaapaaaaa de wifi doet het niet!!!" :ROFLMAO:

Uit onderstaande grafiek blijkt wel hoe vaak de clients de verbinding verloren sinds de update:

Knipsel.JPG
Knipsel.JPG
 
Laatst bewerkt:
Heel veel mensen hebben die blijkbaar aangezet, verleid door de zinsnede “automatische optimalisatie”. Maar die optie moet je alleen aanzetten als je WiFi in dichtbevolkte ruimtes hebt. Zoals een voetbalstadion met openbare WiFI. Voor thuis moet die optie gewoon uit staan.
 
Het aantal SSIDs doet er niet toe. Het gaat om het aantal "klanten" dat tegelijkertijd op jouw SSID aanlogt.

Bij mij thuis zie ik alleen maar mijn eigen SSIDs. Alleen heel af en toe een SSID van een auto die WiFi aan boord heeft. Voordeel van buitenaf wonen ....
 
Wat ik begrepen heb is dat de LR 5-10% meer zendvermogen kan hebben mits je deze niet naar de Nederlandse norm zet. Doe je dit wel dan heeft deze niet zoveel zin waarschijnlijk.
 
Bij mij ook 2 AP-AC lites teruggezet naar firmware4.0.21 ivm o.a. hoge DPI latency en teveel WIFI reconnection errors. Vooral problemen met spotify; brak nummer half af etc. Nu werkt het weer prima.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..