Draytek router (T-Mobile) vervangen door USG 3P

lijkt goed te staan.
Ik neem aan dat je ook al een reconnect hebt gedaan van de cliënt.
Wat gebeurd er als je de VLAN verwijderd?
 
Je zou zeggen dat hij dan dat nieuwe ip adres moet krijgen maar het blijft in de 192.168.1.x zitten. Ik zal denk ik dan nog even reconnecting proberen.
 
669

Wat als je die eens zou forceren? Wellicht dat hij nou default naar de 192.168.1.1 LAN?
 
Als ik hem wil veranderen krijg ik foutmelding. Iets met gebruikersnaam/wachtwoord onjuist.
Zie nu ook dat hij zelfde ip heeft als mijn AP. Dat zou niet mogelijk moeten zijn toch?
 
Dit bedoel ik.
670
 

Bijlagen

  • 8C97071C-7432-495C-A9AC-DC39AD9A33CC.png
    8C97071C-7432-495C-A9AC-DC39AD9A33CC.png
    384,2 KB · Weergaven: 24
Heb je mogelijk het IP van je NAS vastgezet in de NAS zelf. Of in de controller onder static IP? Hang anders eens een ander apparaat aan die poort en kijk of die wel een juist IP adres krijgt.
 
Nee niet het IP vastgezet in de NAS zelf. Ben het spoor bijster haha
 
Ok, nu wordt het echt raar.
Na reconnect kreeg mijn Pi toch een ander IP adres, echter is dit er een die ik totaal niet aangemaakt heb.
Ik heb voor mijn IoT devices 10.10.10.1 - 10.10.10.x aangemaakt als range.
Nu heeft hij dit ip: 169.254.219.1
Deze kan ik nergens terugvinden en weet ok zeker dat ik deze nooit heb aangemaakt.
Ben ik nou zo dom? :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan ben ik nu officieel de draad kwijt ?

*edit: kon het toch niet verkroppen en ben eens verder gaan kijken.
Ik ben uiteraard begonnen met de VLANS creëren om mijn router van t-mobile te kunnen verwijderen. Toen dat eenmaal gelukt was ben ik verder gegaan.
Ik kwam uit bij profiles --> switch ports waar mijn FIBER TRUNK en WAN TRUNK zijn aangemaakt. Hieronder zoals ik ze net aantref.
Is het gek gedacht dat ik dus ook mijn later aangemaakte VLANS dien te taggen alvorens hij dus IP adressen uit gaat geven op deze VLANS?

679

680
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals Stiibun zegt, nu krijgt de Rpi geen DHCP toegewezen en gaat hij zelf iets aanmaken (heb je zowel op de RPi als op de switch aangegeven dat ze static moeten zijn?) Anders gaat hij dat soort dingen doen inderdaad.
 
dus in de switch en de pi moet ik ze wel static maken? maar de USG/Switch geeft hem toch een dynamisch IP of begrijp ik dat dan verkeerd? bij DHCP komt dus wel static om de hoek kijken?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..