Update UniFi software 5.12.60

UniFi_UDM

UniFier
23 feb 2020
114
36
28
Geldrop
Als ik via mijn ip-adres 192.168.x.x inlog op mijn netwerk (UDM controller) wordt UniFi 5.12.60 gestart. Moet ik dit ooit updaten of gebeurd dit automatisch. Als je dit moet updaten hoe dient dit dan te gaan?
1590586119812.png1590586157066.png
 
Op dit moment is versie 5.12.72 actueel... en zekers regelmatig updaten is niet verkeerd en soms ook nodig ivm fouten
 
Meestal zit deze gebundeld bij een firmware update voor UDM , laatste stable firmware is 1.5.6 met CK 5.12.60.

In het oude menu ga naar Instellingen > Onderhoud > Cloud key > kijk voor een update.

Nieuwe menu zie ik m niet 1 2 3. Maak wel eerst een backup voor de zekerheid.

Oude menu Instellingen > Backup > Kopje Backup / Restore > kies dan in het drop down menu alleen de settings en download deze. Dan pas update uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Als je inlogt in de controller krijg je automatisch een melding, zo niet kun je dit aanpassen in Instellingen-Gebruikersinterface- Schakel controller update notificaties in.
Of je kan het zelf dooen onder Instellingen-Onderhoud
 
Zoals al gezegd door @Springer, bij de UDM gaat de controller mee met de firmware. En momenteel wordt het manueel upgraden van de controller op de UDM (zoals dat kan bij een CloudKey) niet ondersteund.
 
  • Leuk
Waarderingen: Springer
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..