Help, het blijft traag (hoe kanaal veranderen)?!

  • Onderwerp starter TacoKoster
  • Startdatum
T

TacoKoster

Guest
Ik heb vanmiddag een AP AC LR geïnstalleerd. Maar het resultaat valt tegen. Als ik op de eerste verdieping werk, dan gaan filmpjes al traag en de printer nog meer dan dat. Ik zie in de controller bij Clients ook het advies staan om van kanaal te wisselen. Maar ik zoek me suf: hoe doe ik dat? En gaat dat dus niet automatisch?

Bedankt voor jullie reacties!
Taco
 
Dank, ik ga er straks mee aan de slag. Wat is jouw ervaring: wordt het daarmee sneller of blijft het pappen en nathouden en moet ik eigenlijk andere maatregelen nemen? En bijvoorbeeld op de eerste verdieping nog een versterker of zo neerzetten?
 
Ga eerst maar eens spelen met die kanalen en dan pas weer verder kijken als het onvoldoende is. Een versterker lijkt mij niet nodig. Als er iets flut spul is, is het dat wel. Jij AP zou gewoon goed signaal moeten geven. tenzij hij op een vervelende plek hangt etc etc.
 
Een naast spelen met de kanalen ook met plaatsen van de AP’S, net en halve meter links of rechts kan het verschil maken, bij mij was het geval
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Ik word gek. Maar het wordt er niet beter op, met al die mogelijke variaties in kanalen, die ik geprobeerd heb. Soms scoort de printer redelijk hoog (meer dan 90%), maar dan is de laptop weer laag. En andersom. En mijn telefoon krijgt helemaal geen verbinding en meldt zelfs mijn eigen wifi niet.

Is dit te fixen of zijn mijn verwachtingen simpelweg te hoog van de AP AC LR?
 
En aanvullend: laptop en printer blijven vooral op 2G en worden niet zichtbaar op 5G ...
 
ik heb 2 LRs en een Pro, het bevalt erg goed.
Wel van belang is wat al eerder is aangegeven settings: bij mij staat de 2G op laag vermogen en de 5G op medium.
Doe een RF scan, dan kan je daar het beste kanaal kiezen.
de LRs moet je niet op hoog vermogen zetten (ze kunnen nogal 'schreeuwen')
 
Los van dit alles over wat voor constructie hebben we het (beton, hout), ligt er nog ergens een vochtwerend aluminium folie? Welke afstanden. Hoe zijn de AP's gemonteerd (plafond/muur) Indien muur, staat de U dan rechtop? Hoe worden AP's gevoed? Wat voor netwerk apparatuur wordt er gebruikt? Welk soort bekabeling?
Allemaal van invloed op bereik en snelheid.....
 
Wat ook van belang is bandbreedte en welke kanalen gebruiken je buren. Als die vrolijk alles op auto hebben staan kan het een uitdaging zijn om een geschikt kanaal te vinden. Ke kan je ap een scan laten doen op de banden. Dan heb je wat duidelijkheid
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..