Fout bij inloggen

Rob Dijkstra

UniFier
11 okt 2018
28
1
3
Beste forumleden,
Sinds gisteren accepteert de Unief inlogpagina mij gegevens niet meer. "Probleem met aanmelden. Ongeldige gebruikersnaam en/of wachtwoord".
Nu zou het kunnen (niet) zijn dat ik het wachtwoord fout heb ingegeven. Maar als ik een nieuw wachtwoord opvraag krijg ik geen ww reset email. Hoe kan dat?
Werk op een iMac
 
Ja, ik heb alles al geprobeerd. Het vervelende is dat ik het password niet kan resetten. Ik krijg geen email meer om deze actie uit te voeren.
Ook de controller opnieuw geïnstalleerd, opnieuw opgestart, in een andere browser geprobeerd....
Tevens op een andere computer geprobeerd.
 
Op een iMac (early 2015). Was ook geen probleem tot voor een paar dagen geleden.
Of bedoel je dat niet?
Controller V. 5.6.40
 
Je moet op de controller inloggen, kan dat met loginnaam: Admin en password: Admin
of de standaard Ubiquiti: ubnt / ubnt misschien?
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Kijk anders even of er foutmeldingen staan in de server.log file. Ik heb het vermoeden dat je database niet werkt.
 
misschien heel simpel geredeneerd, maar als het op de desktop én op de laptop niet werkt, kan het dan toch dit probleem zijn?
 
Even voor de duidelijkheid: Je kunt de controller software maar op 1 machine tegelijk installeren. Niet op een desktop en laptop.
De machine waarop je de software installeert en waarmee je het netwerk dan voor de eerste keer configureert werkt dan als een (database) server voor de Unifi apparatuur en deze server bevat dan ook de configuratie van je netwerk. Dat is dus ook de server waarop je inlogt.
Als je de software van je computer verwijderd zonder eerst een controller backup te maken dan ben je dus je configuratie kwijt en moet je opnieuw beginnen door alle apparatuur te resetten.
Daarom is een CloudKey ook zo handig. Die functioneert dan als een centrale server en is vanaf meerdere machines via Chrome te benaderen.
 
Laatst bewerkt:
ok dit schept iets meer duidelijkheid.
Ik heb dus geprobeerd om op beide apparaten de software te installeren en gebruiken. De cloudkey heb ik wél aanstaan op de eerste installatie. Op de tweede machine (laptop) lukte het niet om de cloud te benaderen.
Nu kan ik niet meer bij de instellingen van de 3 ap's.
Lang verhaal, kort verhaal. AP's resetten en opnieuw zoeken/vinden?
 
Ik snap hem even niet meer? Heb je nu wel of niet een CloudKey? Een CloudKey is een hardware apparaat, niet te verwarren met Cloud access.

Als je een Cloudkey hebt dan hoef je dus helemaal niets te installeren op je computers. De software draait dan op je CloudKey en die kun je dan configureren door hem via de Chrome browser te benaderen.
 
Ok.

In jouw geval dus het beste om software op 1 machine opnieuw te installeren. Alle AP's resetten en opnieuw toevoegen aan de controller.
Na deze werkzaamheden ook even een backup maken van de controller (onder Settings -> Maintenance) zodat je niet altijd opnieuw hoeft te beginnen als er iets fout gaat.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..