UniFi netwerk

Oh..... ik kan mijn bericht niet bewerken, klopt dat?

Trouwens, mijn netwerk draait nu goed, is de moeite waard om de USG te gebruiken i.p.v. de ziggo box? Ik weet dat USG meer instell mogelijkheden heeft ( waarvan meer dan de helf niet snap), voor mij stabiliteit en snelheid is alle belangrijkst.

Btw, bedankt Edwin
 
Nee, ik heb ze geen vast ip adres gegeven...
Is de 192.168.300.100 goed als vaste ip voor de USG?
 
Thank you sir.....?

Ik ben nu bezig met een kleine verbouwing maar kijk tussendoor naar tweedehands USG of een mooie aanbieding.
Voordat ik verder gaat met uitgebreid instellingen een vraagje, beide firewalls moet ingeschakeld zijn, toch?
 
Die 300 gaat niet lukken. Dat is max 255
O ja, klopt. Loopt van 0 -255 waarbij 0 EN 255 niet te gebruiken zijn. Ik heb dhcp meestal staan op 30 t/m 250, zijn voldoende ip adressen en dat heb ik 1 t/m 29 over voor als ik een device echt een fixed ip adres wil geven onafhankelijk van werking Router. Meestal zet ik router op 29 en de switches daaronder, dus 28 en dan 27 enz.
 
Vandaag mijn spelkamer opnieuw ingericht.
ap pro via UniFi switch aangesloten (POE), ps4 aangesloten via de secondary poort van de pro. Snelheid op de ps4 is dik in orde maar WiFi via de pro is gehalveerd, ik haal rond de 125 Mbps. Is omdat de ps4 is aangesloten, of mis ik wat? Voorheen had ik een tplink router tussen en de snelheid was 100%.
 
Als de PS4 werkt met een 100 Mb netwerkaansluiting dan gaan beide poorten van de AP Pro op 100 Mb staan. De netwerkpoorten van de Pro werken als hub, niet als switch.
 
Ik dacht dat de ps4 een gigabit netwerk aansluiting had.....
dan moet ik nog een switch plaatsen ben ik bang.
 
Of gewoon ps4 gewoon via wifi, heb ik hier ook, merk weinig verschil tov bedraad, en speel toch geen games waar ping zo laag mogelijk moet zijn. psn netwerk is toch meestal rete traag dus dik over de 200mbit ga je meestal toch niet halen.
 
Net terug van mijn werk gelijk aan het testen geweest, lukte gewoon niet om knappe snelheid via WiFi te krijgen.
ik heb de pro gereset en opnieuw ingesteld.
Nu is alles in orde, PS4 (bekabeld) en WiFi. weet ik niet wat fout was ?

0A2CFB8D-8AE2-40C6-B51D-79795D9B2F2C.jpeg
5ED07BB0-3A85-48B6-BCFB-4FB60DD84F27.png
 
heb ook wel eens gehad dat de ps4 op 100mbit verbind ipv 1gig, ff kabel in en uitpluggen is meestal voldoende.

Maar die wifi test op de ps4 is ook niets zeggend, net even geprobeerd, geeft 100down 6 up aan. terwijl die daarna toch echt met 250mbit een game update aan het binnenhalen is :)
 
Mijn netwerkje draait heel netjes en stabiel, ik zag dat een update voor de controller software is, moet ik het installeren?
 
Ben altijd voorzichtig met updates, soms wordt het niet beter maar juist andersom.
ieg nu update gedaan en alles werkt perfect
bedankt
 
Van de week naar 11.50 geupdate, daarna deed mijn G2 CK het niet meer, dus moest weer factory resetten en een backup terug zetten. toen was alles weer ok. kwam van 11.39 af. maar zo zie je maar. altijd een backup maken voordat je update :)
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..