Suppress, Block of blacklist ?

error33

Brons
UniFier
11 feb 2018
362
147
43
Wie kan mij het verschil vertellen tussen Suppress block een blacklist ?

Als ik een IP adres wil buitensluiten krijg ik de optie Suppress, Block of Blacklist. Maar kom er niet achter welke ik als beste kan gebruiken.

Schermafbeelding 2020-01-25 om 11.07.20.png
Whitelist die snap ik geheel :)

Maar vertaal ik Suppress kom ik daar niet verder mee:
verdrukken
opkroppen
onderdrukken
verdringen
verkroppen

Dit lijkt ook wel op buitensluiten.....

Block en Blacklist lijken voor mij hetzelfde maar dat zal niet zo zijn gezien ze de optie's maken.
 
Suppres = onderdrukken. Daarmee geef je aan dat je deze melding wilt onderdrukken. Je krijgt hem dus niet meer te zien In de log.
 
  • Leuk
Waarderingen: error33
Oke, dan blijft het verschil tussen Block en Blacklist nog onduidelijk voor mij
 
Ok, het volledige verhaal :)

Suppress: Waarschuwingen voor het Destination IP adres voor deze specifieke categorie worden onderdrukt en er wordt niets geblokkeerd
Block: Al het verkeer tussen het Source IP adres en het Destination IP adres wordt geblokkeerd.
Whitelist: Al het verkeer van en naar het Destination IP adres wordt niet gescand en geblokkeerd.
Blacklist: Al het verkeer van en naar het internet voor het betreffende IP wordt geblokkeerd.

Kijk anders ook gewoon in de Firewall regels. Daar worden de betreffende regels toegevoegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: error33
Oke het verschil tussen Block en Blacklist is dus dat blacklist twee kanten op is. Dat zal dan de doeltreffendste zijn.
 
Nee, niet precies.

Met block wordt alleen het verkeer tussen de twee in het bericht genoemde IP adressen (Bron en Doel) geblokkeerd. Dus het IP waar de dreiging vandaan komt (Bron) kan niet meer bij zijn doel komen en omgekeerd. Alle andere computers kunnen nog gewoon bij het Doel.
Met blacklist wordt al het verkeer van en naar het Doel IP tegengehouden. Dus Doel wordt totaal onbereikbaar vanaf internet en de betreffende machine kan ook zelf internet niet meer bereiken.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..