UDM-Pro Glasvezel rechtstreeks?

UniFI-User

UniFier
4 mei 2020
3
1
3
Beste forumleden,

Kan ik rechtstreeks van het glasvezelpunt in de meterkast, dus zonder een modem, verbinding maken met het internet via de UDM-Pro?
Ik weet dat het bij de USG met behulp van programmeer taal kan worden ingesteld maar dit kan niet bij de UDM-Pro.
UDM-Pro bestaat alleen uit een GUI dus ik weet nu niet of dit dan kan worden ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dennis van der Meer
Als je IPTV afneemd kan dat i.d.d. wel een uitdaging zijn, zonder dit zou het volgens mij gewoon moeten lukken.
De UDM-Pro (ik neem aan dat je die bedoeld) heeft slots voor SFP modules.

Jah, de UDM-Pro idd : )

IPTV via KPN heb ik niet nodig (internet-only abonnement), gezien ik dit via Kodi instel (via internet).
Dus het instellen van de gegevens van KPN Glasvezel kan dus gewoon via UbiOS (het nieuwe GUI).
 
Dat zou ik niet zo durven zeggen. Want de mogelijkheden van de UDM zijn momenteel nog beperkter dan die van de USG. En zoals je zelf al aangeeft is de uitwijkmogelijkheid die je bij de USG had via CLI er niet meer.
 
Dat zou ik niet zo durven zeggen. Want de mogelijkheden van de UDM zijn momenteel nog beperkter dan die van de USG. En zoals je zelf al aangeeft is de uitwijkmogelijkheid die je bij de USG had via CLI er niet meer.

Ja precies, het ligt eraan of ik de KPN settings kan instellen via de GUI.
 
Voor KPN internet moet het WAN op VLAN ID = 6 worden ingesteld, denk ik.

Op mijn UDM-P (die met ziggo werkt, dus voor mij niet relevant) ziet dat er zo uit. Kan dus wel vgm.

1599117552924.png
 

Bijlagen

  • 1599117502013.png
    1599117502013.png
    103,8 KB · Weergaven: 56
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..