UVC-G3-AF IP Cam

PE1PQX

Brons
UniFier
27 okt 2018
1.393
781
163
50
Land van Bartje
www.pe1pqx.eu
Goeden middag Unifiers... ;)

Even een vraagje over de genoemde camera: UVC-G3-AF.
De spec's zijn her en der nog al eens onduidelijk, maar can ik deze camera ook gewoon buiten in de regen (eigenlijk bedoel ik alle weersomstandigheden) ophangen??

Grt!!
 
Dat is het gekke juist.. Er staat geen IP klasse 67 bij de AF, bij de Pro weer wel.
De regel 'weather proofing' mist in het geheel bij de G3-AF camera, bij de Pro staat die regel wel. Dat maakt het zo verwarrend.

Misschien de vraag eens uitzetten bij Unifi zelf....
 
Oh ja, klein verschil inderdaad. De ene camera is inderdaad gecertificeerd volgens de IP67 norm, de andere niet.

Volgens mij wil weatherproof zeggen dat ze wel geschikt zijn voor buitenmontage, maar niet waterdicht. Dus je moet ze onder een afdakje monteren o.i.d.
 
Antwoord van Unifi:

Hi André,

Thanks for getting in touch with us!

UVC G3 pro and G4 pro is IP67 rated however we do not recommend directly exposing the devices directly to whether.

You can install it under the eve.


Thanks!

UI Team

Met andere woorden: niet monteren onder de volle weersinvloeden. ("out in the open").
Valt me zwaar tegen dan... :unsure:
 
Klinkt inderdaad wat vaag. Ik heb 9 van deze camera’s buiten hangen, waarvan zeker 4 helemaal onbeschut. Die hangen er vanaf de introductie datum.
Nooit problemen gehad.

Met de laatste uitbreiding (4 maanden oud), heb ik wel problemen als: reboots sporadisch en (wel storender) verbindings verlies, connectivity verlies?
Allerlei zaken uitgesloten en ik kom tot de conclusie dat het wss de kabel moet zijn. Minder leuke klus, vandaar wat uitstel gedrag ;-)

Succes
 
Ik snap Unifi op dit gebied niet... In ieder geval hebben de Pro camera's de IP67 klassering, dit wil zeggen dat ze in ieder geval 30 minuten lang in 1 meter diep water moeten kunnen overleven. Ook die 'mogen' niet gemonteerd worden zodat ze blootgesteld worden aan alle weersinvloeden. Dan heb je overgeclassificeerde spullen dus.
Zoals ik er tegen aan kijk zijn het geen van allen echte buitencamera's, zoals de 3 foscam's die ik nu heb wel zijn.

#tegenvaller....
 
Mijne hangt vol in de zon en regen al een jaar, geen problemen met deze versie, zelfde voor een G3-Flex :giggle:
 
Laatst bewerkt:
(y) Kan het natuurlijk niet garanderen. En ja ze geven aan dat beiden eigenlijk onder een afdakje moeten, maar dat stond nog steeds op de planning en we zijn alweer een jaar verder en moet zeggen qua vuil / viezigheid ook geen last, alleen soms een spinnenweb ervoor.

En het weer van de afglopen dagen , staan ze rond de 8 uur lang vol in de zon , in het schuurtje zelf is het rond de 33 graden.
 

Bijlagen

  • 20200630_160756.jpg
    20200630_160756.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 24
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..

Vergelijkbare onderwerpen