Overgestapt naar nieuwe provider -> WiFi heel traag

D

DennisKR

Guest
Goedeavond!

Ik denk dat ik het antwoord wel weet maar hier alvast een topicje als intro voordat ik een uitgebreide maak incl foto's en uitleg van hoe het huis in elkaar zit. Enkele jaren geleden is het thuisnetwerk (zeer groot huis) aangelegd met T-Mobile als provider. Was nog gewoon een std verbinding, geen glasvezel, maar het internet was wel stabiel, bereikbaar en een constante snelheid.

Gisteren is KPN langs geweest, glasvezel 500mbps erop gelegd, en de modem+experiabox voor de bestaande eminent switches/unify netwerk gezet. Volgens hen zou hij het dan gewoon goed moeten doen.. Nou.. Nee dus. 500mbps halen we alleen via bekabelde PC's in het kantoor maar draadloos komt het niet boven de 30mbps uit en worden we er ook om de zoveel tijd uitgegooid of zelfs helemaal niet gevonden. Nu kan ik alleen niet in de Cloud Key omdat iemand anders dit wachtwoord ooit eens heeft gewijzigd.


Probleem ligt dus in het Unify netwerk lijkt me?

Hoe reset ik nu alles? Gaat dit dmv het resetten van de Cloud Key? Daarna zou ik het hele netwerk opnieuw moeten gaan instellen?


Het netwerk zit met wat aardig kabels in elkaar dus wanneer ik duidelijkheid heb van wat ik precies moet doen en er mensen hier zijn die graag zouden helpen dan plaats ik hiervan snel een overzicht incl foto's en wensen :)



Ik heb overigens geen USG van unify. Vanuit de modem gaat de kabel naar de Experia Box van KPN waarna 1 kabel naar een Eminent 8 port gigabit switch wordt geschakeld (waarvan 1 kabel daaruit weer naar een andere Eminent 8 port switch gaat) en 1 kabel gaat vanuit de Experia Box rechtstreeks terug naar een deel waar nog enkele verdeelpunten staan in een kamer. Vanuit die kamer gaat er weer een kabel naar een totaal ander deel van het huis waar de Unify switch staat met daarin de Cloud Key. Bedraad geeft hij gewoon overal de maximale snelheid, dus qua infrastructuur ligt het wel ok verder volgens mij. Maar ik zou foto's kunnen maken voor jullie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als ik je hele verhaal lees zie ik nog niet in waarom unifi het probleem zou zijn.
Je typt veel maarwaar en hoe je wifi netwerk in elkaar steekt lees ik niet.
en je hebt een modem en een experiabox wat doet dat modem in dit verhaal.
Normaal sluit kpn meteen de experiabox aan.
 
Ik denk dat ik enkele dingen door elkaar heb gehaald dan. Ik neem aan dat de Experiabox dan de modem(en router??) is? Plaatje toegevoegd. Bovenste kastje is waar de kabel van het glasvezel uitkomt die in de Experiabox wordt gestopt.

Achter deze experiabox zitten 2 Eminent switches en gaan de kabels verder het huis in. Kabels komen uit in een kast in de kamer waar 2 PC's staan. Hiervan gaat 1 kabel door naar de andere kamer waar een Unify 8-us switch staat met daarin de Cloud Key.

Wifi snelheid wanneer gebruik wordt gemaakt van wifi kanaal Experiabox: 350-400mbps

Bekabelde snelheid PC's: 500mbps

Snelheid wanneer draadloos aangesloten op Unify AP: 20-50mpbs


Waar nu het probleem ligt sinds de switch naar KPN is de betrouwbaarheid van het wifi signaal over het hele huis. Krijgen nu redelijk vaak foutmeldingen zoals ongeldig wachtwoord of een self assigned IP wanneer er draadloos verbinding wordt gemaakt met een AP. Ook worden we er soms gewoon afgegooid en is het Wifi kaneel niet zichtbaar voor een tijdje.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
O.. Ik heb nu een link gelegd met kabel vanuit de Switch, en krijg hier ook maar 30-40mbps. Er gaat dus wat mis met de verbinding naar de Unify switch, maar hoe kan dat nou weer.. Ik heb totaal geen idee. Aangezien die overal 500mbps geeft. Kan het te maken hebben dat deze verbinding eerst door die Eminent switches gaat?


Vanuit die Eminent switch gaan ze dus naar die PC kamer. Daar komen ze uit in een hub die de kabels doorstuurt naar die Unify switch. Ik denk dus eerlijk gezegd dat al die kabels die de hub in worden geslingerd ervoor zorgt dat er zulke lage snelheden worden doorgestuurd naar de Unify Switch.


Hoor graag wanneer dit wss niet zo is.



Dit is de kast waar de kabels uitkomen nadat ze door de Eminent switches zijn gegaan. Allemaal hubs waarvan 1 kabel doorgaat naar de Unify switch 20-30 meter verderop.


Vanuit deze Unify switch gaan er weer 3-4 kabels verder. 1 voor TV en 2 voor AP's.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze foto laat een acces Point zien deze verzorgt wifi


Je moet eerst testen wat levert de experia box

Dan wat haal je bijde switches

Als dat goed is overal zou ik de acces Point kabel uit de wandgoot halen kijken wat een laptop haalt op dat punt
Dan weet je of he bekabelde netwerk goed is

Daar na ga je je wifi controleren

Dan kunnen wij je verder helpen
 
Laatst bewerkt:
Onderste kabel is nergens aangesloten. Die erboven is de cloud key. Die daarboven heb ik nog geen idee van maar sowieso niet de AP in deze kamer. Die daarboven is de kabel die naar de TV box loopt van KPN. Die twee daarboven is er 1 van die naar de AP loopt. Ik kan dit morgen allemaal testen, ik ga dan per kabel alles langs incl het testen van de snelheden, zal proberen alles in kaart te brengen.
 

Bijlagen

  • IMG_0834.JPG
    IMG_0834.JPG
    490,5 KB · Weergaven: 45
zoals ik nu kan zien dan kok ik van bovenaf dan zijn de aansluitingen 3 en 4 100mbit
en nummer zes doet helemaal niets.
De stekkers zijn er ook niet lekker aangezet, dat zul je ook moeten verbeteren.
Als de connectors in het huis ook zo slecht zijn aangesloten dan kan ik wel verklaren waarom je een slechte verbinding hebt.
 
Ja die lelijke kabel had ik zelf ff snel gemaakt om de TV te kunnen verbinden. Zal die opnieuw doen.


Heb de kabels getest. De 2 gigabit verbinding zijn de AP's. 1 buiten en 1 in de tv kamer.

Waar het internet vandaan komt is de 100mbit verbinding.... Morgen maar eens kijken waar die in hemels naam vandaan komt want er zijn zoveel draden te vinden hier die door muren heen zijn getrokken.

Wat kan de oorzaak zijn van die 100mbit verbinding? Kapotte kabel? Niet goed gemonteerd?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..