Wifi problemen na update

S

sahi

Guest
Hallo,

Ik ben een gelukkige gebruiker van Unifi en op mijn controller zitten meerdere locaties.
Sinds enkele maanden heb ik problemen met mijn mobiele telefoon die geen goede verbinding wil maken. (op meerdere locaties)
De laptop van een neefje (andere locatie via mijn controller) kon ook niet meer op de WIFI. Daar heb ik een apart 2.4 Ghz SSID aangemaakt en werkte weer.
Toevalligerwijs rond dezelfde tijd kreeg een klant van mij problemen met het verbinden van mobiele devices. (De WIFI is niet van ons, maar wel UNIFI)

Het gaat om alle gevallen om wat oudere devices.
Ik heb t vermoeden dat er iets in een update is gewijzigd waardoor oudere devices niet goed kunnen onderhandelen op welke frequentie ze moeten connecten.

Wie heeft t antwoord?
 
Misschien wat mee technische gegevens omtrent versies controller, firmware e.d.? Anders kunnen alle anderen op dit forum ook alleen maar raden ..
 
Controler:
ABOUT
UI 6.0.28.0
Backend 6.0.28
Build atag_6.0.28_14280

AP:
Model UAP-AC-Lite
Version 4.3.21.11325
 
Ik heb een soortgelijk probleem bij een vriend en lijkt op eerste gezicht firmware gerelateerd omdat het probleem zich de laatste tijd voordoet:
Ik ervaar zeer wisselende verbindingssnelheden op 5Ghz met iPhone op meerdere plekken in de woning (dus op verschillende access points).
Indien de iPhone is verbonden met accespoint 2, dan valt soms volledig de verbinding weg (schakelt over naar 4G) terwijl de afstand tot het accesspoint ca 4-5m bedraagd.

Bij een test op een andere locatie in het huis (verbonden met accesspoint 1) met een test met deze iPhone, Android S7-Edge en Windows 10 laptop, wordt bij een speedtest het ene moment een snelheid gehaald van 18Mbps, terwijl op een ander moment ruim boven de 220Mbps wordt gehaald. Dus eenzelfde resultaat met alle drie de apparaten.
Op het moment dat op een toestel een hoge snelheid gehaald wordt en op een tweede toestel wordt een speedtest gedraaid, zakt de snelheid wat weg (ik neem aan begrijpelijk), maar blijft wel relatief hoog.
Bij het herhalen van de speedtests, dan zijn er meerdere achter elkaar ver boven de 200Mbps om vervolgens weer meerdere achter elkaar te hebben van ca. 18Mbps .

De betreffende configuratie is:
Ziggo modem/router 500Mb aansluiting, 2x US8-60W, 3xNanoHD, CloudKey-Gen2-Plus, Geen Unifi router. APs en switches met versie 4.3.21.11325
Geen speciale functies/gasten netwerk/diagnose/etc geactiveerd.


Op mijn eigen netwerk (Ziggo 250 Bridged, USG3, USW8-150, 1xNanoHD, 2xAC-PRO), waarbij ik ook verbonden ben met een NanoHD (4.3.21.11325), merk ik met dezelfde Win10 laptop en S7-edge niet dezelfde problemen en blijft bij meerdere testen achter elkaar een hoge snelheid beschikbaar.

Dus enerzijds zou ik zeggen dat het niet firmware gerelateerd is, maar het fenomeen doet zich wel de laatste tijd voor.
De NanoHD's zijn allemaal van dezelfde levering. Ik verwacht dat ze ook dezelfde hardware revisie hebben.

Wie heeft enig idee waar ik mag zoeken?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..