Poort filteren op mac adres ??

error33

Brons
UniFier
11 feb 2018
362
147
43
Is er een optie (er zitten er zo velen in de USG en switch :p) Om een poort alleen door bepaalde MAC adressen te laten benaderen ?

Mijn doel is om IP camera's die maar door 2 iPhones (en NAS) worden bekeken betreffende poorten ook maar voor deze vrij te geven.

Of is er een andere optie buiten VPN (deze is te traag) om de camera's wat beter af te schermen voor de buitenwereld ?
 
Nee op mac adres filteren kan überhaupt alleen binnen je lan voor zover ik weet
Je zou ervoor kunnen kiezen om in je firewall alleen ip adressen uit NL door te laten. Maar dat geldt dan voor alles, niet per poort vlgs mij
 
Wonend in Zuid Limburg is dit niet echt een optie. Met regelmaat zit ik in B of D netwerk. En er zijn nogal wat gebruikers van DS Photo die wel vanuit wat (Europese) landen inloggen.

Buiten europa blokken is natuurlijk wel een optie. Maar GEO IP filtering is nog beta. Heb deze wel aangehad maar ook weer uitgeschakeld. Geeft deze problemen. Weet niet meer waarom ik deze weer heb uitgeschakeld
 
Zet in ieder geval de camera’s op een apart VLAN dat toegang tot andere lokale LAN’s blokkeert.
Als er dus iemand zou inbreken op de camera kan hij nog niet bij je andere netwerkapparatuur zoals computers en NAS.
 
Om de camera’s in een appart vlan te zetten heb ik al eens over gedacht. Maar ze zitten ook aan een Synology NAS. Dan komen ze toch weer bij elkaar uit. Of heb ik dat fout ?
 
Dat wel, maar dan kun je via de firewall regelen dat de camera’s vanuit hun vlan alleen maar bepaalde poorten van de NAS kunnen bereiken en verder niets.
 
Gisteren eens gekeken om dit zo in te regelen. Maar voor een hobbyist is dat nog wel wat speur, denk en probeerwerk om dit zo werkend te krijgen:unsure:

En met dit weer :p is het buiten ook fijn. Maar eens zal het werken:banana:
 
Weten jullie inmiddels waar je de white-list Mac-adressen aan kunt maken?
Zie dat ik per poort Mac-adres toegang kan geven maar de locatie van de lijst krijg ik niet gevonden.
BVD
 
Ik begrijp de vraag niet helemaal. Bij een switchpoort kun je het MAC adres opgeven dat toegang heeft tot die specifieke poort. Dat kan er maar 1 per poort zijn, het is geen lijst.
 
Oh , ik dacht ook ivm WiFi dat je een tabel kon aanmaken, en dan bij de poorten selecteren uit die white-list.
Ik heb dat dan verkeerd begrepen
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..