Nieuwe CloudKey Gen 2

Hofstede

Administrator
UniFier
12 feb 2018
3.766
11
2.943
213
Zojuist een nieuwe CloudKey Gen 2 besteld. Niet de G2+ want ik heb al een Unifi NVR draaien en houdt er van om functionaliteit te scheiden.

Morgen dus maar eens kijken hoe makkelijk het is om hem te vervangen. Zou een fluitje van een cent moeten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene en mchp92
Die zullen ze wel uitfaseren. Ze willen iedereen naar het nieuwe Unifi Protect hebben en aan Unifi Video wordt weinig aandacht meer besteed.

Zelf draai ik dus een NVR met Unifi Video en die heeft nu nog veel meer functionaliteit dan Unifi Protect. Unifi Protect staat echt nog in de kinderschoenen. Ook een reden voor mij om nu nog niet naar een G2+ met Unifi Protect te switchen.
Overigens beloven ze nog steeds dat er op een gegeven ogenblik voor de NVR een upgrade naar Unifi Protect beschikbaar komt. Maar die is nog niet in zicht.
 
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Migreren van de oude CK naar de nieuwe lijkt op papier eenvoudig.
Ik gebruik de oude NVR niet, de Plus versie lijkt mij daarom wel interessant.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Ik ben ook heel benieuwd naar je ervaring , ik heb de CloudKey Gen 2 + besteld maar is nog steeds onbekend wanneer deze geleverd gaat worden :oops:









9
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Bij CentraPoint.nl gaven ze eerst 4-1 als beschikbaar voor CK Gen2+ maar verschuiven de datums steeds verder het jaar 2019 in.

Rene
 
Dat zag ik ook. Bij deze shop hadden ze 7 UCK G2 op voorraad en voor de UCK G2+ 5-10 dagen levertijd.
 
Als je em eerder hebt dan ikke... graag je ervaring..
Ik heb em een maand geleden besteld.. maar ooit zal die komen.

Nieuwsgierig ben ik ook naar het stukje NVR Protect.

Rene
 
Installatie gelukt. Was binnen 5 minuten gepiept.
- Backup van oude controller.
- Nieuwe CloudKey aansluiten en netwerk instellen.
- Firmware updaten naar firmware met dezelfde controller versie als de oude CloudKey
- Backup teruglezen.(Kon gewoon van de SD kaart van de oude CloudKey).
- Klaar. :)

Nieuwe CloudKey is duidelijk veel sneller dan de oude.
IMG_0186.jpegIMG_0187.jpegInkedIMG_0188_LI.jpgIMG_0192.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat is wel handig. Want je wilt de nieuwe CloudKey hetzelfde IP adres geven als de oude.
Anders moet je devices één voor één omzetten naar het IP van de nieuwe controller en dat is veel meer werk.
Nu was de onderbreking maar vijf minuten.
 
  • Leuk
Waarderingen: jdeb
Daar raak je nog ff een ander punt. Normaliter als ik n ip vastzet in de controller, klik ik gewoon die optie aan. IP blijft dan zoals ie eerder toegekend was. Maar je kunt ook zelf n ander io adres invoeren. Hoe werkt dat dan? Want op dat moment heeft je device net n ander ip. Hoe dwing je af dat ie n nieuwe krijgt? En moet dat adres dan buiten of binnen de dhcp range liggen?
 
Ik stel hem altijd op de CloudKey zelf als static IP in, dus geen DHCP.

Dat doe ik sowieso voor al mijn Unifi devices. De netwerkapparatuur wil ik niet afhankelijk hebben van de DHCP server. Vooral als het netwerk volledig overnieuw opstart door bijvoorbeeld een spanningsuitval dan wil ik dat de CloudKey zonder DHCP gevonden wordt.

Alle andere apparatuur krijgt wel een IP (al dan niet vastgezet in de controller) via DHCP.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MartinM
Ik gebruik voor alle apparaten de DHCP server.
Apparaten die een vast IP adres moeten hebben krijgen er eentje buiten de DHCP range.

Migreren gaat dus eenvoudig.
Maar nu nog een mooie houder voor een 19" rack :cool:
Heb ik de prijs nog niet van gevonden maar zal ook wel schrikken zijn!
 
Die rackmount is er al in de beta store. Maar kost wel iets van 90 dollar. Zal nog wel even duren voor die in Europa is.

Als je naar de installatiegids van de UCK G2 kijkt wordt die daar volledig beschreven.

Er zijn ook nog enkele lastige probleempjes mee, zoals dat de configuratie van de CloudKey af en toe spontaan wordt gereset als hij in die rackmount zit. [emoji6]
 
90 dollar o_O
Maar ja, dit jaar wil ik een 19" kast gaan installeren dus moet zo'n bracket er wel in.
Kamer verbouwen waar deze komt te staan kost al zoveel dat dit niet meer opvalt!
Spontane resets klinkt minder prettig....
Hoop dat in mijn geval een nieuwe CK wat stabieler werkt dan de huidige versie.
 
De rackmount bevat ook elektronica. Je moet het eigenlijk zien als een rack-dockingstation voor je CloudKey. Beide types G2 en G2+ passen er in.

d1aea8248c21a842ec1b08becad1a95b.jpg
 
Heren

Ik ben nog maar een leek in het unifi spul . Ik heb 2x AP nanoHD en 1x USG. De controle sw staat nog op de laptop wat heel onhandig is . Ik wil ook een pi, CK g1 of CK g2 kopen . Zodat ik kan loggen wie wanneer op de Wi-Fi zit, en zodat ik clients kan uitschakelen.

Ik lees dat de CK gen2 sneller is, naar de prijs is 100euro meer. Is het dat waard?
Ofwel wat zijn de voordelen van een CK gen1 vs gen2
 
De G1 is een model dat al meerdere jaren oud is. Het belangrijkste verschil qua specs is dat de G1 een 32-bits computer is en de G2 64-bits. Daardoor heeft de G1 toch de nodige beperkingen qua opslag / snelheid.
Ook heeft de G2 een backup batterij zodat er bij spanningsuitval geen corruptie van de database plaatsvind.

Zelf zou ik dus geen geld meer investeren in een G1.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..