problemen vinden internet ziggo modem door UDM

G

gjw

Guest
ik heb net een dream machine aangeschaft
het lukt niet om de internet verbinding te herkennen van de brigded ziggo modem.
wie weet wat er aan de hand is?

dank

gerben jan
 
Ik heb dezelfde setup en had hetzelfde probleem gehad. Na het meerdere keren opnieuw opstarten van de modem pakte het uiteindelijk het signaal op. Zorg ervoor dat je poort 1 gebruikt van ConnectBox naar WAN-poort op UDM =)

UDM is nog steeds in beta phase
 
Zelfde probleem gehad!
De oplossing is om de ZIGGO router een reset te geven of meerdere, deze moet de nieuwe router herkennen of iets?
Nadat ik de ZIGGO bridge en de UDM een aantal maal opnieuw had opgestart werkt het.

succes ermee!
 
Ziggo registreert het mac adres van de router die gekoppeld is. Hang je vervolgens een andere router aan het Ziggo modem, dan werkt die niet omdat het mac adres anders is. Door het Ziggo modem te herstarten reset je de koppeling en wordt de nieuwe router wel herkend.
 
Is dit opgelost? Want ik probeer nu een nieuwe UDM aan een nieuw ziggo modem te koppelen en NO JOY!
Het gigabit modem van Ziggo staat in Bridge modus en ontvangt een vast IP wanneer ik deze rechtstreeks op m’n laptop aansluit. Zodra ik de UDM wizard doorloop dan herkent hij geen signaal via DHCP of wanneer ik “vast IP” kies tijdens setup.

iemand wat tips??
 
Is dit opgelost? Want ik probeer nu een nieuwe UDM aan een nieuw ziggo modem te koppelen en NO JOY!
Het gigabit modem van Ziggo staat in Bridge modus en ontvangt een vast IP wanneer ik deze rechtstreeks op m’n laptop aansluit. Zodra ik de UDM wizard doorloop dan herkent hij geen signaal via DHCP of wanneer ik “vast IP” kies tijdens setup.

iemand wat tips??
Als je met je laptop verbinding krijgt werkt je Ziggo modus dus ok.
Nu je UDM eraan in router modus eraan en je ZIGGO modem restarten, dit wellicht na een uur nogmaals en alles werkt.
tenminste zo ging het bij mij en nu erg tevreden!
 
  • Leuk
Waarderingen: RDuijf
kun je uitleggen wat je bedoeld met router modus? Want hij start alleen de wizard op.
 
UPDATE: opgelost, we hebben connectie.

Wel bijzonder dat je idd een uur moet wachten..
 
Dag allemaal! Wellicht een beetje laat nog voor een reactie, maar dit lijkt heel erg op het probleem dat ik heb (gehad). Ik ga er dus geen nieuw topic voor aanmaken.

Ik heb een tijd geleden een USG achter een Ziggo modem (connect box) gehad. Omdat ik in een voormalig Ziggo gebied woon kon ik de bridge modus niet zelf inschakelen. Dus ik de klantenservice gebeld en het inschakelen van de bridge modus was zo gebeurd. USG had voorheen gewoon via DHCP verbinding gemaakt met de Connect Box met een ip adres 192.168.178.11 (dat was dus het WAN adres van de USG) na het inschakelen van de bridge modus viel gelijk mijn internet verbinding weg (niet wifi, want dat was van Unifi, niet de Connect Box). De USG toonde aan dat hij geen verbinding met het internet kon krijgen. Moet ik deze dan wel proberen te verbinden met DHCP? Ik heb van Ziggo een dynamisch ip adres dus ik kan lijkt me geen vast ip adres invoeren om mee te verbinden.

Ik zie dat het hier wel is gelukt? Ik heb overigens inmiddels een nieuwe gateway. De UDM Pro. Ook hier nogmaals geprobeerd maar weer gefaald. Heb iedere keer toch maar weer bij Ziggo gevraagd de "normale" modus in te schakelen omdat ik anders helemaal niks had.

Wat hebben jullie dus gedaan? Alvast bedankt!
 
Even voor de duidelijkheid: 192.168.178.11 is GEEN WAN adres maar een LAN adres.

Als je je connectbox in bridge (laat) zetten dient de UDM of USG (pro of non-pro) zelf de verbinding op te bouwen naar je provider toe. In bridge werkt de connectbox puur en alleen als media-converter van coax naar UTP.

Welke gegevens je daarvoor invullen moet in de UDM/USG weet ik dus niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jannoo
Even voor de duidelijkheid: 192.168.178.11 is GEEN WAN adres maar een LAN adres.

Als je je connectbox in bridge (laat) zetten dient de UDM of USG (pro of non-pro) zelf de verbinding op te bouwen naar je provider toe. In bridge werkt de connectbox puur en alleen als media-converter van coax naar UTP.

Welke gegevens je daarvoor invullen moet in de UDM/USG weet ik dus niet.
192.168.178.11 is inderdaad een LAN zip adres in de standaard DHCP reeks van een Connect Box, dat weet ik. Maar UDM/USG ziet dit adres op dit moment als ZIJN WAN adres. Dat wilde ik er mee aangeven. De UDM/USG heeft hier dus niet het WAN adres van Ziggo staan omdat de modem niet in bridge mode staat.

Ik heb andere mensen horen zeggen dat de UDM/USG/andere router d.m.v. DHCP are gebruiken voor zijn WAN adres automatisch het WAN adres zou moeten krijgen van ziggo. Ik ga de klantenservice maar eens bellen en dit even zelf testen. Mocht het niet werken kan ik altijd terug.

Ik zet daarna hier nog wel even mijn conclusie neer!
 
Denk eraan dat je altijd het Ziggo modem even moet herstarten als het in bridge modus staat. Anders wordt het nieuwe apparaat dat je aansluit niet herkend en het krijgt dan ook geen IP adres van het modem.
 
Even een let-opje: Ik heb ruim een week geleden ook mijn Ziggo Connect Box in bridge modus laten zetten. Tenminste...ik had het gevraagd en de helpdeskmedewerker gaf aan hij het had uitgevoerd. De waarheid was anders, want achteraf bleek de Connect Box niet in bridge modus te staan. En dan kan je ellende hebben (zoals ik meemaakte). Wat bij mij toen aan de hand was dat mijn UDM door mijn Connect Box aan de WAN kant een adres uit de 192.168.178.0/24 reeks kreeg. Omdat ik aan de LAN kant van mijn UDM dezelfde reeks had geconfigureerd, gaat er van alles fout. Op zich terecht.

Uiteindelijk kan je het wel controleren dat je Connect Box in bridge modus staat, maar dat wist ik toen nog niet.
Bij mijn Connect Box (CH7465LG-ZG)) kan ik het (bridge modus) herkennen aan:
  • Lampje aan de voorkant groen (i.p.v. wit)
  • In je modem/router is het aantal te maken instellingen zeer beperkt geworden. Je hebt bijv. alleen nog maar de hoofd items 'Home', 'Advanced settings' en 'admin'
  • Je modem/router is te bereiken via o.a. http://192.168.100.1
Je kan ook even een laptop rechtstreeks aan port 1 van je Connect Box hangen en kijken welk (WAN) IP adres je ontvangt. Als dat in de 192-reeks zit, weet je al dat het niet klopt. M.a.w. dan staat je Connect Box niet in bridge modus. Afijn, hopelijk heb je wat aan mijn ervaringen.
P.S. Omdat de Connect Box zelf te bereiken is via IP adres 192.68.100.1, zou ik zelf ook even uitkijken om aan je LAN kant de 192.168.100.0/24 reeks te kiezen. Mogelijk geeft dat ook ellende.
 
  • Leuk
Waarderingen: sander3ssen en dbw
Wat bij mij altijd heeft gewerkt nadat ik een nieuwe router had was Connect box uitzetten nieuwe router uitzetten en daarna Connect box opstarten en nieuwe router opstarten en daarna had ik altijd gelijk internet. Dus niet de Connect box laten aanstaan en nieuwe router aansluiten want dat werkt meestal niet of duurt heel lang voordat je internet hebt maar gewoon eerst alles uitzetten en daarna eerst de Connect box aanzetten en daarna pas de router en bij mij heeft dit altijd gewerkt zonder problemen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..