Cloudkey verplaatsen van switch

  • Onderwerp starter spinningmaster
  • Startdatum
S

spinningmaster

Guest
Halllo Unifi liefhebbers,

Heb een 2e switch gekocht waar de Cloudkey op aan gesloten moet worden.
Nu kan ik de Cloudkey er uittrekken uit de switch waar die nu in zit en in de nieuwe stoppen maar dan loop je de kans
dat hij in de nieuwe switch niet meer gezien wordt.:(

Is er een manier waarbij je de Cloudkey netjes afsluit en dan weer op de nieuwe switch aansluit.
Dit geldt overigens ook voor het accespoint.
 
De nieuwe switch is toch onderdeel van het bestaande netwerk?
Waarom zou de CK dan daar niet werken?
Ik heb er geen maar lijkt mij toch gewoon te kunnen.
 
Als je de nieuwe switch aansluit op de huidige en dan doet toevoegen. Vervolgens zit deze dan in je configuratie.

Ik heb gisteren met mijn oude switch beide nieuwe switchen toegevoegd en vervolgens alles uitgetrokken en ingeprikt op nieuwe unifi switchen. En heb hierbij gen enkele problemen ondervonden.
 
@spinningmaster Ik ga dat nu wel even voor je testen! Even geduld aub...

edit-1: oops, wel eerst even op alle US-en de POE's van poort 8 weer even aanzetten! :rolleyes:

ScreenCap 2018-02-18 at 13.34.20.png
 
Laatst bewerkt:
En, denk erom: De CloudKey netjes een shutdown geven, niet zomaar er uit trekken.
 
Als je de nieuwe eerst toevoegt en dan de ck om steekt maakt het totaal niet uit in welke switch poort hij zit

Heb mijn controler van pc verplaatst ging ook zonder plobleem
 
En, denk erom: De CloudKey netjes een shutdown geven, niet zomaar er uit trekken.

Nou, dat heb ik dus niet gedaan, omdat ik dat dus helemaal niet wist. Ik heb mijn CloudKey deze keren door middel van ruk-plug&play gewoon op alle US (op de poorten waar ik de POE weer voor had aangezet aangesloten. Na het opstarten van de CloudKey kwam deze op alle US weer direct weer online. Ik heb dus geluk gehad:

If you don't shut down safely, the database on the CK can get corrupted, which happens during a power failure or unplugging the CK.

I trust you backed up the Controller settings to a xxxx.unf file on your computer? Or auto-backup has one on the CK in the SD memory card? If so, just do a factory reset of the CK and then import the settings again and you should be up and running in minutes.

It's a good idea to have a UPS battery backup for your network devices. Even a flicker of power may cause data corruption on the CK. I have been using a UPS for my network devices for years. If the power fails I have several hours of backup power so my internet stays up and I can still use mobile devices to see what's going on.

Dus de volgende keer eerst maar even deze melding afwachten:

ScreenCap 2018-02-18 at 15.42.53.png

Het hebben van een UniFi netwerk is en blijft een hele steile leercurve voor mij! :cool:
 
Igv dat de ck wit blijft knipperen en beheer niet meer kan, is nog de optie om via ssh in te loggen
Dan 2 commandos

unifi service stop
unifi service start

En t ledje is weer blauw :)

Wel handig om (nu) vast even te checken dat je de login credentials opgeschreven hebt ergens. En dat je t ip addy fixt en noteert
Heb je nodig om via ssh in te loggen
 
De nieuwe switch is toch onderdeel van het bestaande netwerk?
Waarom zou de CK dan daar niet werken?
Ik heb er geen maar lijkt mij toch gewoon te kunnen.

@Robert De nieuwe switch maakt inderdaad onderdeel uit van het netwerk.
Maar het uithalen van de cloudkey en het opnieuw er in doen kan wat problemen geven gezien dit filmpje van Wllie Howe.
Het is geen groot probleem maar ik vroeg mij gewoon af of dit op een bettere manier kon door de Cloudkey af te sluiten.
 
Nou, dat heb ik dus niet gedaan, omdat ik dat dus helemaal niet wist.
Het hebben van een UniFi netwerk is en blijft een hele steile leercurve voor mij! :cool:

Het is inderdaad niet heel makkelijk maar als je alles voor elkaar hebt dan heb je ook wat.
Heb jij enig idee hoe deCloudkey op een nette manier af te sluiten.:unsure:
 
@mchp92 en Hempie bedankt beide (y) voor de tip, ga er mee aan de slag.
Ook Hofstede bedankt voor de wijze raad.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..