IP adres cloudkey

M

Martin

Guest
Hai waarschijnlijk domme vraag maar ben er niet zo heel erg in thuis.

Ik heb sinds kort een cloudkey draaien, op het display staat het ipadres waarmee ik hem kan benaderen, nu las ik op dit forum dat het handig is om hem een vast ipadres te geven.
Heb al wat topics doorgestruind maar kom er niet echt uit.
Moet je dat nu doen in de controller of op je router? , ik kan bv op mn experiabox van kpn een ip adres "reserveren" dat heb ik voor mn printer gedaan en dat werkt in iedergeval.
Dus graag een uitleg hoe ik dit moet doen, tevens vraag ik me af of ik die printer ook beter op een andere manier moet doen, bv op de printer zelf.
Ik heb er niet zoveel kaas van gegeten dus graag in hip en janneke taal :)
 
Dat kan men regelen in de controller onder apparaten, en per apparaat in de instellingen en netwerk. Onder gebruikers net zo, daar staat ook jouw cloudkey.
Alleen ik gebruik een USG 3p router, en dan kan het zijn dat jij misschien die mogelijkheid niet hebt, dat kun je weer ergens zien in de controller dat er een usg vereist is voor diverse functies. Dan zal het in jouw kpn box moeten, net als je met de printer gedaan hebt, wat de juiste manier daarvoor was.
Wel even je dhcp reeks in de gaten houden, de mijne loopt van 192.168.1.201 tot 192.168.1.254. Vaste Ip adressen kan ik dan maken tot 199, en binnen de reeks wordt gebruikt voor automatisch uitdelen.

Screenshot_2020-08-26 UniFi Network.png
 
Ja op deze manier gaat het inderdaad niet zag ik er is dan inderdaad een USG vereist.
Kan ik dan gewoon het huidige ip-adres reserveren door middel van DHCP Binding in de router? volgens mij gebruikt de router dan altijd dit adres en kan hij hem niet aan een ander apparaat toewijzen.
Of kan ik ook zelf een ipadres aangeven met DHCP-Binding, ik ben een beetje bang dat de cloudkey niet meer benaderbaar is als ik het ipadres veranderd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ok bedankt , die uitleg snapte ik niet helemaal maar ik heb hem nu een vast ipadres gegeven dmv een dhcp binding in mn router.
Kan ik dit ip adres ook veranderen of werkt de controller dan niet meer?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..