Unifi Mesh oplossing in gedachten, welk aankoopadvies en gaat dit werken

Eddie the Eagle

Moderator
UniFier
8 feb 2019
4.008
4
2.971
163
Ik heb een AP AC LR en 3x AP AC Lite binnen in huis, werkt als een zonnetje. Nu heb ik matig bereik buiten op het terras en in de garage. Ik heb daar geen utp aansluiting en zit te denken om daar een Unifi mesh apparaat te installeren voor beter signaal. Ik zie 2 apparaten die het zouden moeten doen, de AP AC M en de AP ACM Pro. Er zit nogal een prijsverschil tussen beiden dus ik vraag me af welke de beste prijs/kwaliteitverhouding in mijn geval zou zijn. Ik wil de AP Mesh dan binnen in de garage installeren; de kortste afstand is die naar de AP AC LR en zal een meter of 10 zijn met dus wel 2 muren er tussen (huis en garage).

Tevens vroeg ik me het volgende af: stel de goedkopere AP AC M werkt in mijn geval, die heeft 1 ethernet aansluiting voor PoE (de PRO heeft er 2). Kan ik dan een PoE switch aansluiten waar ik de AP mee voed en daar tevens PoE IP cams op aansluiten (geen wifi cams). Maw, communiceert dit met elkaar zonder dat er een Lan kabel in de AP zit ? Dus ik wil de IP cams bekabeld aansluiten op de PoE switch die de AP van stroom voorziet.
 
Dank je, ik verwacht (hoop) er maar 1 nodig te hebben. Als de standaard in mijn geval net zo goed werkt als de Pro dan neem ik die liever.
 
De camera`s zelf zijn niet wireless. Ik wilde de AP Mesh gebruiken om draadloos te verbinden met het netwerk en de ethernet poort van de AP Mesh gebruiken om de camera`s aan te hangen (via PoE switch).
 
ah ok Erik, en die AP is dan geheel wireless uplink? Dus nergens Lan bekabeld behalve naar de switch voor communicatie met de cams en power? Geen issues met de hoeveelheid data die de cams geven ? Mag ik vragen welke AP`s jullie hiervoor gebruiken want het lijkt op de oplossing zoals ik die voor ogen heb. Alvast dank voor je eerdere reacties.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..