Unifi controller

skank

UniFier
16 jan 2019
270
36
28
Ik heb mn controller geinstalleerd op mn laptop
Dit werkt allemaal perfect

Nu wil ik deze eigenlijk op mijn unraid server, hiervoor heb ik een docker en die is al installed

Kan ik mn config van mn laptop overzetten naar die op mn unraid?
Of verlies ik alles?

Eens ik die controller op mn unraid heb, kan ik dan ook nog op de controller via mn laptop of zal ik moeten kiezen?
 
je kunt een configuratie backup van de controller maken en deze teruglezen. Alleen zal het IP adres van de unraid anders zijn, dus mogelijk moet je op de devices een set-inform doen. Of de site op de oude exporteren en op de nieuwe importeren.

De controller kan maar op 1 computer draaien, maar je kunt hem op elke computer in je netwerk benaderen via een browser. Het is namelijk een webserver applicatie.
 
Je kan maar 1 controller hebben.
Wel kan je een backup maken en terug zetten.
Heb ik 1 keer gedaan, van een docker naar en CK. werkt goed
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
je kunt een configuratie backup van de controller maken en deze teruglezen. Alleen zal het IP adres van de unraid anders zijn, dus mogelijk moet je op de devices een set-inform doen. Of de site op de oude exporteren en op de nieuwe importeren.

De controller kan maar op 1 computer draaien, maar je kunt hem op elke computer in je netwerk benaderen via een browser. Het is namelijk een webserver applicatie.

Aha ok duidelijk.
Dan doe ik die backup.
Wat versta je onder:
Alleen zal het IP adres van de unraid anders zijn, dus mogelijk moet je op de devices een set-inform doen

Waar vind ik ook die mogelijkheid tot backup?
 
Laatst bewerkt:
De Unifi devices rapporteren naar de controller. Als die opeens draait op een computer met een ander adres dan kunnen ze hem niet vinden en zie je ze in de controller als disconnected.
Dit kun je ondermeer oplossen door via SSH op elk device in te loggen en met het set-inform commando het nieuwe adres door te geven.
Als je de export-/import-methode gebruikt zou dit vanzelf gebeuren.
 
gaat inderdaad bijna altijd goed als je backup maakt en dan bij de nieuwe installatie die back up inporteerd
2 keer gehad dat ik de usg moest herstarten spanningsloos maken
 
Methode 2 idd

Maar onderaan heb je
Changing the Inform Address for Multiple Site Devices

Die volgt ook methode 2 maar gaat iets verder
 
Ah nee is niet het geval :)

Ik heb enkel nog troubles met de docker op unraid
die is installed maar als ik de webui open, krijg ik geen pagina
Hij zegt dat de site niet bereikbaar is
Hij start wel maar geraak dus niet in de setup wizard
Network type verandert van bridge naar host.. blijft hetzelfde... poort verandert , nog hetzelfde
 
Ah nee is niet het geval :)

Ik heb enkel nog troubles met de docker op unraid
die is installed maar als ik de webui open, krijg ik geen pagina
Hij zegt dat de site niet bereikbaar is
Hij start wel maar geraak dus niet in de setup wizard
Network type verandert van bridge naar host.. blijft hetzelfde... poort verandert , nog hetzelfde


HEB EEN VM MET WINDOWS OP ME,N NAS DRAAIEN DAAR DRAAIT UNIFI OP
 
Ah nee is niet het geval :)

Ik heb enkel nog troubles met de docker op unraid
die is installed maar als ik de webui open, krijg ik geen pagina
Hij zegt dat de site niet bereikbaar is
Hij start wel maar geraak dus niet in de setup wizard
Network type verandert van bridge naar host.. blijft hetzelfde... poort verandert , nog hetzelfde

Iemand?
 
ik heb geen docker op unraid draaien, maar gebruik je wel de juiste port? en zit er geen https ipv http foutje in je url?
 
Heb je eventueel het run command van je docker? Ik draai geen unifi op unraid maar wel veel dockers. Je kunt ook eens op het unraid forum kijken, veel over de unifi docker daar ook
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..