UniFi aanwezigheids detectie via een Flow

UniFi aanwezigheids detectie via een Flow

Hempie

Administrator
UniFier
30 jan 2018
1.343
935
163
Hempie heeft een nieuwe handleiding geplaatst:

UniFi aanwezigheids detectie via een Flow - Gebruik de UniFi App voor aanwezigheids detectie

Via Homey installeer je eerst de UniFi App
1563646404585.png

Configureer vervolgens de App van UniFI en zorg dat je verbonden bent.
Bekijk bijlage 1606


Heb je de App draaien dan gaan we de clients toevoegen.
In de Homey App ga naar Apparaten en klik op de + rechtsboven in en tik op Ubiquiti UniFi.
Bekijk bijlage 1608


Tik op de WiFi Client
[ATTACH type="full"...

Lees deze handleiding verder...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 3 APs, maar ik doe alleen een telefoon verbonden kaart. Werkt (tot nu toe dan) perfect
Daarna zet ik de eigenaar als aanwezig en via logica ‘iemandaanwezig’ op aan
 

Bijlagen

  • 90ADE999-E478-4152-9CF8-4986F8922CD0.jpeg
    90ADE999-E478-4152-9CF8-4986F8922CD0.jpeg
    143,4 KB · Weergaven: 91
  • 785103A8-5909-4EEF-BD79-46CE576DC0B1.jpeg
    785103A8-5909-4EEF-BD79-46CE576DC0B1.jpeg
    157,8 KB · Weergaven: 87
Het is wel zo dat het met Unifi soms meer dan een half uur kan duren voordat hij een apparaat als “afwezig” ziet. Dus snel zal het niet werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Ook zie ik dat de app heel regelmatig crasht en dan zie ik dus staan "Onverwachts gestopt". Kan je niet echt een flow op bouwen die correct is.
Spijtig, zou heel mooi zijn mocht het goed werken.

IMG_0001.PNG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd, al eens een herstart en of herinstall overwogen. Bij mij draait het probleemloos.
 
Heb al eens herstart, maar het rare is dat deze flow wel werkt maar toch staat er dat de app gestopt is. Bugje (heb early 2019 versie van homey).
 
Ik heb dezelfde Homey, misschien een herinstall doen of een diagnostic rapport vanuit de app sturen.
 
Hallo, zelf heb ik een Domoticz systeem op een Raspberry (waar ook mijn Cloudkey op staat), daar kan je een script maken die continu een ping doet naar jouw ip adres van (bv, een telefoon) deze software is gratis te downloaden.
Hier kan je door afwezigheid lampen uitlaten gaan en of je verwarming hoger of lager. (Hier heb je wel losse apparatuur voor nodig)
Deze heeft geen vertraging.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peet3kabo en PcRene
Hoi ik heb een Unify NanoHD accespoint maar ik kan met Homey geen connectie krijgen met de controller doe ik iets verkeerd
Instellingen zijn volgens mij goed het juiste ip inlog gegevens en siteID

groet
Snellie
 
Hoi,

ik heb het zelf opgelost ik probeerde met de controller te verbinden maar dat lukte niet dus maak nu een verbinding naar het device waar de controller software op is geïnstalleerd.

groet
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
voor aan en afwezigheid gebruik ik locative dat werkt perfect. Met unifi heb je veel vertraging of regelmatig stoppen van de app. Ik heb het geprobeerd om via een flow de app iedere dag opnieuw op te starten maar dat werkte ook niet geheel vlekkeloos.

Via locative werkt het perfect. Kijk hier maar eens is een duidelijke uitleg hoe dit in te stellen.
 
Aan en afwezigheid met Unifi app werkt perfect maar een iPhone 11 meld zich om de haverklap af van het netwerk om zich na enige tijd weer aan te melden.
Daardoor verandert de aan en afwezigheid status telkens van aanwezig naar afwezig.
Iemand een idee waar dit door komt of hoe dit te ondevangen is?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.