Toegang op afstand via inet op PLEX?!

Serge

Brons
UniFier
15 jan 2019
111
39
28
Ik wil mijn nicht toegang geven tot mijn media. Ik heb plex op mijn server geïnstalleerd maar moet de juiste poort(en) open zetten.
Hoe doe ik dit op een juiste wijze?

Ik heb nu onder Forwarding de poort 32400 geforwarded, zie hieronder.

portforwarding.png

In plex geeft hij het volgende weer:

plex.png

Dat lijkt goed te zijn maar als ik iemand van buitenaf vraag om te testen krijgt hij enkel een soort van inlogscherm te zien maar geen inhoud.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zoja welke instellingen gebruiken jullie? Of zien jullie dat ik een fout maak?
Hoor graag terug.
 
je moet idd, als je een standaard plex account hebt, inloggen op iedere nieuw apparaat dat je gebruikt.
Ik werk ook op deze manier. wel heb ik een andere externe poort gebruikt, dus extern xxx en intern dan 32400 (of een handmatige instellen)
 
Zo doe ik het ook, subdomein op synology met plex.domein.tld voorzien van een LE certificaat welke in dan converteer en op mn plex server zet.
 
Ik heb mijn plex server los van m'n Nas, subdomein aangemaakt via de reverse proxy:
1564403639161.png

Certificaat op sub aangevraagd, welke je dan exporteert, dit levert je 3 bestanden op
1564403824287.png

Deze converteer je naar *pfx via https://www.httpcs.com/en/ssl-converter
  • Bij Passphrase vul je een sterk wachtwoord in, deze persoonlijke sleutel vul je straks ook bij Plex in.
1564403931159.png

Vervolgens zet je het certificaat in Plex en vul je de Passphrase in en het subdomein waarop je het certificaat hebt aangevraagd.
1564404503929.png

Nu heb je een Plex adres op SSL
1564404774176.png
 
Dank jullie wel voor de feedback, Ga er maar weer eens rustig mee stoeien :)

Ik laat wel weten hoe het afgelopen is ;)

Ik krijg het niet voor elkaar. Ik stop er maar even mee voordat ik de hele handel het raam uit donder ? :whistle:
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..