Waarom is mijn iSP belasting matig?

marcelnooijen

UniFier
18 mei 2019
65
4
8
Hallo Unifiers,

Kan iemand mij vertellen/uitleggen hoe het kan dat ik nu opeens bij ISP belasting matig zie staan? Ligt dit aan Ziggo of waar moet ik zijn? Dit is sinds enkele dagen nu zo. Moet ik misschien alles opnieuw opstarten? Zie bijlage. Ik hoop dat dit snel op te lossen is.
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    30,8 KB · Weergaven: 72
Zie het bij Ziggo ook.
Moest uitwijken met mijn Mailserver naar een Ziggo verbinding en sindsdien een erg hoge latency.
Ik dacht eerst nog toeval maar dat is het niet?
 
Kan er ook weinig over vinden waardoor het veroorzaakt wordt, en al helemaal niets wat ik snap, iemand wel? Als ik zoek op ISP belasting dan kom ik uit bij die blauwe enveloppen verstuurders.
Zojuist in de wan settings mijn dns gewijzigd van 1.1.1.1 naar 9.9.9.9 en heb nu weer een latency van 10. Afwachten dan maar of het zo blijft
 
Nog steeds latency van gemiddeld 10 met quad 9 dns. Vanmiddag ook maar een een bu gemaakt met alleen instellingen, en daardoor is alles ook weer uitmuntend.
 
Iedereen hier heeft een beetje teveel vertrouwen in de data die de controller weergeeft. ?

Als ik gewoon via mijn PC meet zie ik die hoge latency helemaal niet. Mijn internet verbinding werkt perfect.
Ik denk eerder dat er een probleem is met de servers die UI gebruikt om de latency te meten. Ik zie ook hele rare getallen in de snelheidstest.
Op dit moment kiest de snelheidstest bijvoorbeeld een server In Armenië of Turkije om te testen ...

Ik heb hierover een topic gestart op het officiele Unifi forum. Kijken wat dat oplevert.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wanro, error33 en PcRene
Ben benieuwd of de controller voor de speedtest een andere server kiest als je switcht tussen 1.1.1.1 en 9.9.9.9.
En wat zie je op je computer?

Zelf gebruik ik deze DNS servers niet.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..