Voor mij onbekende mac adressen

jdeb

UniFier
4 jun 2019
18
1
3
Goedenavond,

Bij mijn inzichten komen er steeds voor mij onbekende mac adressen naar voren en die versturen zo nu en dan kleine data pakketten.

Nu heb ik van alle clients een naam ingegeven die verbinding maken(hebben) met de controller.

Maar van die voor mij onbekende mac adressen heb ik geen idee wat het is.
Is er een mogelijkheid om dat te traceren?

Zat al te denken om mijn (gast)wifi wachtwoord te veranderen maar dan moet ik het op best wel veel apparaten veranderen.

groet,
Jan
 

Bijlagen

  • mac adressen.JPG
    mac adressen.JPG
    180,7 KB · Weergaven: 37
macvendors geeft aan bij 1 Google, Inc
9 anderen onbekend
Nu heb ik wel 9 devices op mijn netwerk +een USG
Hoe kom ik erachter of die mac adressen eventueel van die unifi devices zijn.
Bij mac adressen van device staan hele andere dan die ik zocht
 
Ik heb zoiets ook regelmatig, ik ben er nog niet achter waar het vandaar komt. Dit probleem is vanaf een bepaalde update ontstaan, alleen weet ik niet meer precies bij welke update. Ik blokkeer die MAC adressen, ik hoor thuis nog niemand klagen over netwerk problemen.
Bijvoorbeeld, op dit moment zie ik MAC adres 36:3a:d1:38:c2:84. Op US-8-150W PoE poort 3 is een UAP-AP-PRO aangesloten. Op deze UAP-AP-PRO is op de extra LAN poort (soms) een laptop aangesloten, die elders keurig in het client overzicht voorkomt. Ik heb ook 00:00:00:00:00:01 in het lijstje staan, die durf ik nog niet te blokkeren...
 

Bijlagen

  • 1583002493227.png
    1583002493227.png
    129 KB · Weergaven: 20
  • 1583002695974.png
    1583002695974.png
    78,8 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Hebben jullie soms de Fast roaming optie aanstaan? Volgens mij is dit een issue met Fast roaming. Een andere bekende veroorzaker zijn netwerkkaarten van computers e.d die een aantal foute pakketten het netwerk opsturen als ze uit de slaapstand komen.
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..