VPN via Radius op de USG

Misschien een hele stomme vraag, sorry dan, ben nog aan het leren zullen we maar zeggen maar heb ik met mijn USG-3P nog een externe VPN server nodig om een VPN op te kunnen zetten? Of is dit te kort door de bocht?
 
Je kunt een pi hier voor gebruiken met WireGuard. Volgens mij kan het ook op de USG, maar dat is mij tot nu toe niet gelukt. In een post heb ik nog de vraag uitstaan om dit te realiseren.
 
Misschien een hele stomme vraag, sorry dan, ben nog aan het leren zullen we maar zeggen maar heb ik met mijn USG-3P nog een externe VPN server nodig om een VPN op te kunnen zetten? Of is dit te kort door de bocht?

Beetje late reply: Nee hoor, hij draait direct op de USG-3P. Ik heb zojuist in 5-10 minuten de setup gedaan volgens deze instructie (wel ook radius server activeren). Daarna de test gedaan met de Iphone in 4g op mijn alarminstallatie en werkt feilloos. Daar had ik eerst een port forward voor nodig en die is nu inactief (blijft wel staan als de installateur er een keer opmoet voor onderhoud/update, dan zet ik `m even open)
 
Mij valt wel op dat het dashboard niks meer laat zien tav de VPN en de actieve verbindingen, of mis ik iets ? Lijkt nu een beetje weggemoffeld bij de Insights.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..