Tip VPN via Radius op de USG

• Beste gast, registreer een account en krijg zo volledig toegang tot het UniFi forum! Help mee, stel vragen en leer wat je allemaal kunt doen met UniFi apparatuur.

Puff

Lid
Unifier
9 nov 2018
13
9
3
Zijn dat standaard poorten die ik moet forwarden?
Of moet ik dat opzoeken in de Huwawei gebruiksaanwijzing?

Hempie

Administrator
Unifier
30 jan 2018
372
154
43
Als je je USG achter je Huwawei hebt staan, dan is de snelste en beste manier om DMZ hierop in te stellen. Dan regel je het openstellen van je poorten direct en alleen vanaf je USG.

Puff

Lid
Unifier
9 nov 2018
13
9
3
Ok.....

M'n Huawei staat in DMZ......die gooit al het verkeer naar mn USG...
Daar heb ik de instellingen exact gezet zoals in de tutorial in t begin.....

Als ik mn VPN instel op mn telefoon bijvoorbeeld om op een externe lokatie in te loggen......welk ip adres stel ik dan in?
Maw op welke deur klop ik aan?

Ik heb maar het idee dat ik mn externe IP (WAN) adres van mn ISP moet gebruiken......die komt binnen bij mn huawei....wordt door de dmz doorgestuurd naar mn USG......en daar neemt de USG het over en zal het gaan doen.....

Helaas.....dat doet ie dus niet.

Puff

Lid
Unifier
9 nov 2018
13
9
3
Vodafone......

Ik kan met mn telefoon op hetzelfde netwerk wel een VPN maken met mn setup thuis.

Ik ben nu zover dat ik binnen het wifi netwerk van de Unfify USG wel een VPN kan starten.....
Maar zodra ik via mn 4g verbinding op mn telefoon verbinding wil maken via het Externe WAN adres....(wat volgens mij moet) dan dan reageert de l2tp server niet.

Moet ik dan nog poorten openzetten op mn USG?