Tip VPN via Radius op de USG

• Beste gast, registreer een account en krijg zo volledig toegang tot het UniFi forum! Help mee, stel vragen en leer wat je allemaal kunt doen met UniFi apparatuur.

Lid
Unifier
17 feb 2019
6
0
1
Helder, dank.

Ik zie inmiddels dat die config file via de controller is te downloaden (ter referentie voor anderen): devices --> dubbelklik op USG --> Config --> Manage device --> Download device info. Dan wordt een .json file gedownload die je in bijv. Word kan lezen (ook in notepad maar dan is de opmaak wat moeilijk leesbaar...). Deze optie bestaat overigens vanaf controller v5.9.29. Let wel: in deze .json file staan alle setting en passwords v/d USG, dus deze file niet zomaar rondbazuinen :).

Mijn config file is hetzelfde qua VPN als die van Hofstede, dus inderdaad IPSec staat ook aan. 👍

Lid
Unifier
17 feb 2019
6
0
1
Heb inmiddels de VPN server draaien. Dat werkt. Dank voor de heldere uitleg Hempie!

Ik heb nog 2 vragen:
  • Is het handig per device een 1 radius user te maken (zodat bijv. ik en mijn vrouw tegelijk met eigen mobiel op de VPN server kunnen inloggen via eigen radius user)?
  • Als ik mijn mobiel op 4G zet en verbinding maak met de VPN werkt het prima (internet werkt, ik zie in de controller ook de VPN user). Het enige wat niet lukt is ping-en vanaf mijn mobiel naar apparaten op het thuis netwerk die aan staan (verbonden via wifi thuis netwerk lukt dat ping-en wel). Via VPN zou ik toch direct op mijn thuis netwerk moeten zitten? (Complicerend wellicht: ik heb een experia box tussen USG en de buitenwereld, staat wel in DMZ.)

henkie

Lid
Unifier
5 aug 2018
18
0
1
45
groesbeek
skypc.nl
(Complicerend wellicht: ik heb een experia box tussen USG en de buitenwereld, staat wel in DMZ.)
(Complicerend wellicht: ik heb een experia box tussen USG en de buitenwereld, staat wel in DMZ.)
zo had ik hem ook staat maar krijg op den duur problemen met de isp.
ik heb de experia verwijder en de USG rechtstreeks aangesloten.

gr.
henk