mailtje "Account Breach Alert at UniFi Forum NL"

edwin2019

UniFier
14 jan 2019
683
272
63
Groningen
met als inhoud:
DragonByte Security has detected that your account has been the subject of a breach on another site. We recommend you change your password and enable two-factor authentication to stop your account from being a target of further breaches.
  • Dropbox (dropbox.com) happened on 30 jun 2012, added to the system on 31 aug 2016 om 00:19
  • LinkedIn (linkedin.com) happened on 4 mei 2012, added to the system on 21 mei 2016 om 21:35
  • You've Been Scraped () happened on 4 okt 2018, added to the system on 6 dec 2018 om 19:10
Is dit een serieuze melding of phising???
Ik kan op het forum hier niets over vinden.


gr,
edwin
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Kreeg ik ook een paar dagen geleden, maar zegt mij ook zo niets. Is volgens mij een add-in van de software waar dit dit forum op draait dat controleert of jouw email adres voorkomt in een lijst van bekende "gekraakte" wachtwoorden.
Bij mij waren de meldingen van sites waar ik nooit of te nimmer een account heb aangemaakt dus nam het niet al te serieus.

Misschien moet @Hempie hier even naar kijken.
 
Handig denk ik. Als het legitiem is wellicht ergens op forum vermelden dat er actief gekeken wordt of login gehackt is.
Wel wat apart want dat betekend dat de tool toegang moet hebben tot login account icm wachtwoord. Dat kan een hack op zich zijn (nl van het forum)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Nee, hij kijkt alleen naar het email adres dat gekoppeld is aan jouw forum account en kijkt of dat email adres op 1 van de bekende lijsten van gehackte email adressen voorkomt. Je wachtwoord weet hij niet.
Bij alle echt belangrijke accounts gebruik ik overigens 2FA en dan hebben ze aan mijn email adres en wachtwoord nog niets.
 
Ik zou het niet eens serieus nemen, gezien de data die genoemd worden.. 2012, 2016 (dropbox en LinkdIn)...?
Als er inderdaad een 'security breach' geweest zou zijn wacht je geen 3 tot 7 jaar tot je eens een melding gaat geven...
 
Ik zal er eens induiken, het kan zijn dat er geprobeerd is in te loggen op die manier via jou account. Er draait een security add-on op de achtergrond die dat allemaal in de gaten houd.

Goede wachtwoorden gebruiken en je houd ze buiten ;)

1548098777138.png

Voor nog meer veiligheid kan je 2 trap verificatie aanzetten:
1548099061928.png
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..