Gasten in dubbel netwerk

Giellexe

UniFier
28 dec 2018
158
23
28
Hallo allemaal,

Ik zit met iets. Ik heb een normaal netwerk en een gasten netwerk lopen.
Werken allebei super. Nu heb ik een playstation waar je games op kunt spelen met je mobiel/tablet.
Maar omdat mijn playstation op mijn eigen netwerk zit ziet het gasten netwerk niet waar hij zich bevind.(logisch natuurlijk)
Maar nu is mijn vraag hoe kan ik dit toch maken dat de gasten het ook in hun netwerk zien?
ik had al wat gedaan in de firewall. maar helaas heeft dat niks geholpen.

Gr,
 
Volgens mij zit t in de settings die helemaal onderaan de pagina van GuestPortal staan. Dat slaat op de vlans die je wel/niet kunt zien voor en na de authenticatie. Maar kan dat zonder mn pc (controller login) erbij nu niet nagaan
 
Onderaan. Post-autorisatierestricties. Hier alle vlans neerzetten waar je clients niet naar toe mogen
Vlgs mij is het daarbij handig als je voor je guest wifi al een ander vlan had gekozen dan je main vlan
 
Helaas heeft dit niet geholpen. Ik kan in mijn gasten netwerk nog steeds niet de playstation vinden in mijn eigen netwerk.
492
 
Oh wacht even. Je wilt de andere kant uit. Gasten wifi moet een device in je main netwerk kunnen zien. Dat is eigenlijk net tegen de gedachte vd segregatie in.
Waarom overigens moet iemand met zn telefoon in je gastenwifi naar de ps toe?
Leest als een zeer ongebruikelijke behoefte....
 
Ik dacht ooit gehoord te hebben dat je vanuit een gastnetwerk NIET naar buiten (dus andere netwerken) kan.
Ik ben er ooit ook even mee bezig geweest, mij is het toen niet gelukt (ging bij mij over ping van devices van corporate naar Guest (dus precies andersom))
Maar dat kan ook komen door gebrek aan kunde :unsure:
 
De gedachte van guest network is maximaal afsluiten van de rest vj lan
Dus daar een ps in hangen die je vanuit ander lan kunt zien is “niet logisch”
Zal vd week nog eens achter mn controller gaan zitten kijken of ik n snode truc kan bedenken
 
Dat was meer een vraag voor de mensen die er wat meer ervaring mee hebben. Ik weet dat namelijk ook niet. Maar naar mijn beleving moet je niet willen dat je gasten ook op je gewone netwerk komen. Dat is namelijk het hele idee achter een gast netwerk. Maar als je de PlayStation ook in je gaat netwerk kunt hangen dan ben je van je probleem af.
 
Klopt ik heb al geprobeerd om het te bundelen. Maar zal vanavond eens verder kijken
 
Kun je de PlayStation niet in beide netwerken hangen?

Lijkt me niet
Dat zijn 2 vlans
Dan zou je device 2 ip addressen moeten krijgen
Enige mogelijkheid daarvoor waar ik me iets bij kan voorstellen is wifi in ene en bekabeld in andere lan. Maar dan moet je ook geloven dat de ps ermee kan dealen om tegelijk twe actieve netwerkkaarten te hebben. En dat is nu net waar ik t niet geloof (maar heb niet getest). Al met al lijkt me dit geen haalbare route
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..