Gast netwerk ZONDER USG

rodio

Brons
UniFier
12 feb 2018
370
107
43
Stadsie
Hi All,

Ik weet niet of dit de goede groep is, MOD's verplaats maar indien nodig.

Ik heb een uitdaging:
Er is de volgende apparatuur: unifi switch (US-16-150)/CKgen1/APs (6 stuks) maar GEEN usg.
Hoe maak ik nu een gastnetwerk aan?
Tis KPN glasverbinding, gateway 192.168.2.254.
CorperateLAN werkt prima, echter de Gast krijgt wel soort van verbinding, maar geen internet (IP-adres komt ook niet overeen met de verwachte DHCP-range)

Ik heb al gezegt: USG kopen, maar dat wil ie (nog) niet :unsure: .
 
Je moet een WiFi netwerk aanmaken en daarin aangeven dat de guest policies actief moeten zijn. Geen gastnetwerk met ander VLAN ID opgeven.

Dan krijgt een gast weliswaar een IP adres van de ExperiaBox uit het 192.168.2.x subnet, maar zorgt de AP ervoor dat de gast alleen naar het internet toe kan. Het interne netwerk wordt afgeschermd voor de gast.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Serge en rodio
Je moet een WiFi netwerk aanmaken en daarin aangeven dat de guest policies actief moeten zijn. Geen gastnetwerk met ander VLAN ID opgeven.

Dan krijgt een gast weliswaar een IP adres van de ExperiaBox uit het 192.168.2.x subnet, maar zorgt de AP ervoor dat de gast alleen naar het internet toe kan. Het interne netwerk wordt afgeschermd voor de gast.

Aha, ga dat eens proberen binnenkort
Thx
 
Ik denk hoe dan ook esperiabox eruit. Heb net een xs4all glas werkend gemaakt met draytek router, netgear 48 poort, usg8-150 en rits AP's.
pc's, 2x gastnetwerk, tv en IoT. Alles met eigen subnet en VLAN.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..