Server/patchrack??

Serge

Brons
UniFier
15 jan 2019
111
39
28
Omdat ik toch bezig ben om de hele handel te verbeteren ben ik mij ook aan het oriënteren op een mooie kast waar mijn NAS, mijn US-16-XG switch en mn USG 3P in kan. Waarschijnlijk zal de USG het veld ruimen als er een nieuwe USG uitgebracht word maatr ik heb nog ff volgens mij. Ook wil ik mn Philips HUE erin kwijt.
Omdat ik niet bekend ben met deze kasten ben ik vooral benieuwd of er mensen zijn die deze alweer gebruiken en welk merk type etc etc.

Volgens mij zal een 10 U ruim voldoende zijn met een diepte van 600mm kan lig mn NAS er ook in. Nu heb ik alweer gelezen dat het dan beter is om geperforeerde deuren te nemen. Die kan ik echter niet vinden of ik moet een kast van een meter hoog nemen, Dus niet. En is het dan ook handig om de stroomvoorziening in de kast in te bouwen?

ik hoop dat ik de ervaringen opgedaan met deze kasten te horen krijg en adviezen zijn natuurlijk helemaal fijn. Zijn er mensen die ene voorkeur voor leverancier heeft en voor kast etc?
 
Ik heb een 15U besteld met een glazen deur (serverkast.com, hier hebben ze ook geperforeerd) gekozen ivm het geluid. Ook 600 diep ivm 2U UPS. USW 24 250 en Cloudkey Gen2 Rack zijn onderweg. Ga je ook met patchpanelen werken?
 
Ik zou de Hue bridge er niet instoppen. De hue werkt met het Zigbee protocol. Dat is draadloos. Als je dat opsluit in een metalen kast dan is t bereik vele malen minder.

Gr. Dennis
 
  • Leuk
Waarderingen: Serge en PcRene
De USG en een normaal model NAS zijn niet dieper dan 18cm. Als je het ook nog eens in een meterkast weg wil stoppen, dan weet ik niet hoe je een 10U + 60cm diep kwijt krijgt.

Je hebt ook wandrekken, wat in principe een achterwand en 2 zijkanten zijn. Niks afgesloten, gewoon open. Een 8U heb je voor rond de 45€.

Ik heb de USG 3P ventilator vervangen met een Noctua versie en op mijn meterkast deur 2x 12cm fan aan de bovenkant geplaatst (uit blazend). Aan de onderkant komt verse lucht binnen. Tot dus er nog geen oververhitting gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de Hue bridge er niet instoppen. De hue werkt met het Zigbee protocol. Dat is draadloos. Als je dat opsluit in een metalen kast dan is t bereik vele malen minder.

Gr. Dennis
Dankjewel voor het advies!

Ik heb een 15U besteld met een glazen deur (serverkast.com, hier hebben ze ook geperforeerd) gekozen ivm het geluid. Ook 600 diep ivm 2U UPS. USW 24 250 en Cloudkey Gen2 Rack zijn onderweg. Ga je ook met patchpanelen werken?
Is dat handig/nodig voor de hoeveelheid spullen die ik erin wil zetten?
Voor mijn NAS heb ik inclusief de stroomkabel toch wel een diepte van 33cm nodig? Die word ook wel warm. Is het daarvoor alleen al niet beter om een geperforeerde kast met fans te nemen? En de kast komt niet in de meterkast. Helaas is mijn huis op een eerder tijdstip gebouwd en toen kwamen de diverse kabels niet de meterkast binnen. Daarbij heb ik daar onvoldoende ruimte.
 
Ik heb een 15U besteld met een glazen deur (serverkast.com, hier hebben ze ook geperforeerd) gekozen ivm het geluid. Ook 600 diep ivm 2U UPS. USW 24 250 en Cloudkey Gen2 Rack zijn onderweg. Ga je ook met patchpanelen werken?
Wil je mij misschien vertellen of een link geven welke kast jij specifiek genomen hebt? Accessoires erbij?
 
Wil je mij misschien vertellen of een link geven welke kast jij specifiek genomen hebt? Accessoires erbij?


Inclusief een legbord, patchpanelen, stroomtoevoer, verlichting etc. Fans eventueel in de toekomst, wil het zo stil mogenlijk hebben maar hetmagniettewarm worden naarmate er meer hardware in komt.

Is dat handig/nodig voor de hoeveelheid spullen die ik erin wil zetten?
Voor mijn NAS heb ik inclusief de stroomkabel toch wel een diepte van 33cm nodig? Die word ook wel warm. Is het daarvoor alleen al niet beter om een geperforeerde kast met fans te nemen? En de kast komt niet in de meterkast. Helaas is mijn huis op een eerder tijdstip gebouwd en toen kwamen de diverse kabels niet de meterkast binnen. Daarbij heb ik daar onvoldoende ruimte.

Mijn vaste verbindingen sluit ik aan op patchpanelen. bv mijn muurdozen.
 
Maar is 60 diep wel diep genoeg?
Een RS812+ van Synology met stekkers aan de achterkant past daar net niet prettig in.
Mijn zoon heeft een kast van een meter diep, op wielen.
Ja, onhandig zo’n bakbeest maar wel weer handig hoe netjes alles erin past.91E145DD-DF8F-420E-978E-43E5613A5374.jpeg
 
Maar is 60 diep wel diep genoeg?
Een RS812+ van Synology met stekkers aan de achterkant past daar net niet prettig in.
Mijn zoon heeft een kast van een meter diep, op wielen.
Ja, onhandig zo’n bakbeest maar wel weer handig hoe netjes alles erin past.Bekijk bijlage 798
Als je nas inclusief kabels 33cm diep is dan is 60cm diepte toch voldoende?
Of zie ik iets over het hoofd?
 
Let op koeling boven/onder een (usg) switch en kabelgeleiders. Volgens mij is er ook geen rack mount voor usg switch te krijgen en heb je een legplank nodig. Neem voor patch strook Keystone en neem een patch strook met kabel ondersteuning aan de achterzijde zodat de kabel niet gaat hangen aan de Keystone.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..