wifi plat bij max download

N

NiekN

Guest
Ik ervaar als ik mij maximale download gebruik van 100Mb/s(via kabell) dat mijn wifi netwerk plat lijkt te gaan
als ik aan het downloaden ben rond de 11MB/s (wat bijna geheel mijn download snelheid is ) vallen alle clients weg van de wifi.

Als de de download begrenst op zeg maar 80% werkt het weer
heeft iemand hier ervaring mee?
 
heb ik ook ooit gehad, wifi ervaring ging dan naar 0. Rare netwerk gedrag etc....
Maar das een tijd geleden, nu geen last meer van. is bij een update verdwenen.
weet niet meer welke
 
ik heb nu een abonnemnet van 250Mbs
als ik nu op 12MBps download . wordt mijn
USG 3p Utization 100% (in rood)
The experience is then 0%

de USG 3p is toch 1000Mbps? maar lijkt nu in de max .
 
als max download staan ?, bedoel je:

settings > site > PROVIDER CAPABILITIES
deze staan op 250Mbps/25Mbps (zoverre ik weet doet de USG daar niets mee, behalve internet capacity getalletje aanpassen op de dashboard)

IPS, bij settings > Threat Management. staat disabled
 
volgens m\mij als je het provider gedeelte niet aan past geeft hij dus ook sneller aan dat je je bandbreedte vol gebruikt
daar om vroeg ik het maar hij geeft dus echt aan dat de processor 100 % wordt gebruikt en IDS staat uit uit staat hardware ofloading uit mischien ?
 
Ik heb nog een keer een test gedaan . want IPS stond standaard bij mijn aan. Voor test had ik deze even snel uitgezet , maar snel werktte blijkbaar niet.
Later heb ik nogmaals een test gedaan (toen stond IPS al ruime tijd uit ) en dat maakte wel verschil uit . IPS actief was het problem . toch bedankt voor jullie reacties
 
  • Leuk
Waarderingen: Serge en PcRene
Raar de USG 3P kan maximaal ongeveer maar 85Mb met alles aan en daarom gaf de cpu 100% aan waarom dan zo'n hoge lijn , maar de USG 4P / of de hogere versies UDM / Pro / Xg kan jou lijn wel volledig aan met alles ingesteld.

Eigenlijk heb nu een overkill qua isp lijn aan je USG 3P hangen, maar kan het verkeerd hebben.
En ja het duurt even voordat ips is uitgezet, beter is om dan de router ff te herstarten na zo'n aanpassing.

Mijn USG 4p heeft 1 keer de 500Mb gehaald met alles aan!!! (Had toen ziggo 500Mb) Weet toen alleen niet meer met welke unifi firmware.

Na wat struggelingen en contact gehad met Ziggo hebben hun toen ook nog de aansluitingen (AOP Meterkast en aanslutingen bij mij in de muur tv nieuwbouw huis vervangen voor de zekerheid (alles is nu voorbereid op de toekomst 1200Mhz ipv 1000Mhz over de kabel en zou ik dus naar de 1Gb lijn kunnen))

Sindsdien haal ik nog steeds maar ~250Mb met alles aan. Leuke is wel de speedtest in de controller gaf deze 500Mb snelheid wel aan, maar de werkelijke snelheid achter de switch was steeds maar ~ 250Mb in mijn geval.

Achter het Ziggo Modem (Bridge Modus) wel de 500Mb.

Ben toen maar weer terug gestapt naar de 250Mb lijn.

1592918353244.png

Alles met glasfiber tussen de unifi router & switches. Behalve de usw-flex & Ap's (Cat7a).

1592919068260.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Veel hangt blijkbaar toch af van je configuratie. Ik haal met mijn USG4PRO met IPS aan met gemak de volle snelheid.
Mijn abo is 350/350 en met speedtest kom ik met of zonder IPS op 365/360.
 
Veel hangt blijkbaar toch af van je configuratie. Ik haal met mijn USG4PRO met IPS aan met gemak de volle snelheid.
Mijn abo is 350/350 en met speedtest kom ik met of zonder IPS op 365/360.


Dan ben ik heel benieuwd wat dan toch het verschil maakt , heb een aantal (10 vlans (coorperate / guest) en op IPS niveau staat bij mij alles aan geen QOS. Nogmaals had eerst ook de 500Mb met dezelfde instellingen.
 
Ik herken bovenstaande verhaal voor wat betreft de originele post: wifi plat bij max download. Hier precies hetzelfde. Bij normale operatie is er niets aan de hand, alles loopt vlekkeloos. Echter wanneer ik een grote download (enkele gigabytes) start vanaf mijn computer, schiet de CPU belasting van de USG 3P naar de 100%. Ik zeg express groot, want een download van een paar mb is zo binnen.

Ook ik heb IPS aan staan. Simpelweg omdat ik de firewall functie nodig heb om aanvallen te blokkeren.

Die 100% CPU op de USG3P krijg ik alleen bij het downloaden!!!! Wanneer ik Netflix kijk, wat ook een relatief hoge bandbreedte vraagt, is er geen hoge load op de USG 3P. Waarom het bij Netflix kijken niet gebeurd geen idee.

Wat ik mij nog verder zit af te vragen is of een computer in het netwerk zou kunnen uitsluiten van IPS scanning. Ik had mijn computer al in de whitelist gezet, maar helaas hielp dat ook niet.
 
Zou het iets te maken kunnen hebben met large blocks? Kleine beetjes groot gaat prima maar een bestand van 3gb doet de das om? Is dit al eens getest?

MiC
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..