Spiegeling optie poorten

marcelnooijen

UniFier
18 mei 2019
65
4
8
Hallo, Ik heb een nas met 2 rj45 aansluitingen en wil deze uiteraard beide gebruiken voor sneller verkeer. Moet/kan ik dat via deze optie instellen (zie bijlage rood om cirkelt) en moet ik dit dan bij beide poorten op de switch toepassen?
 
Niet mirror/spiegelen.. mirror is om alle dataverkeer van een poort ook te copieren naar een andere poort voor analyse .

wat je moet doen is LAG, Link Agrigation, 2 tot 6 poorten koppelen tot 2 tot 6Gb lijn, echter moet je dan je NAS ook vertellen dat ie dat moet gebruiken.

ikzelf gebruik de LAG om 2 x usw 16 te koppelen.
 
ligt het aan mij of zie ik geen bijlage

bij een synology moet je een bond maken bij configuratie / netwerk/ netwerk interface
en dan in de switch bij poorten de eerste poort die je samen wilt gebruiken kies je samenvoegen dan de poort die er bij komt en dan toe passen
wel altijd 2 poorten op volgend gebruiken BV 19/20 als je 19/21 doet pakt hij ze alle drie
 
Niet mirror/spiegelen.. mirror is om alle dataverkeer van een poort ook te copieren naar een andere poort voor analyse .

wat je moet doen is LAG, Link Agrigation, 2 tot 6 poorten koppelen tot 2 tot 6Gb lijn, echter moet je dan je NAS ook vertellen dat ie dat moet gebruiken.

ikzelf gebruik de LAG om 2 x usw 16 te koppelen.
Niet mirror/spiegelen.. mirror is om alle dataverkeer van een poort ook te copieren naar een andere poort voor analyse .

wat je moet doen is LAG, Link Agrigation, 2 tot 6 poorten koppelen tot 2 tot 6Gb lijn, echter moet je dan je NAS ook vertellen dat ie dat moet gebruiken.

ikzelf gebruik de LAG om 2 x usw 16 te koppelen.
Niet mirror/spiegelen.. mirror is om alle dataverkeer van een poort ook te copieren naar een andere poort voor analyse .

wat je moet doen is LAG, Link Agrigation, 2 tot 6 poorten koppelen tot 2 tot 6Gb lijn, echter moet je dan je NAS ook vertellen dat ie dat moet gebruiken.

ikzelf gebruik de LAG om 2 x usw 16 te koppelen.
 
maar denk wel aan het volgende:
Per verbinding is er maar 1Gbps doorvoer, heb je 2 gebruikers en een LAG van 2 dan heeft iedere gebruiker 1Gbps tot zijn beschikking.
En dus niet voor 1 gebruiker een 2Gbps verbinding
 
maar denk wel aan het volgende:
Per verbinding is er maar 1Gbps doorvoer, heb je 2 gebruikers en een LAG van 2 dan heeft iedere gebruiker 1Gbps tot zijn beschikking.
En dus niet voor 1 gebruiker een 2Gbps verbinding
Ok bedankt voor deze info!
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..