Switch lite 16 POE onzichtbaar in controller

RoRi

UniFier
17 feb 2019
10
0
1
Hallo Allemaal,

Sinds enige tijd ben ik lid van dit forum en er veel informatie vanaf kunnen halen. Dank daarvoor! Nu loop ik echter tegen een probleem aan, dat ik nog niet opgelost krijgen. Misschien is er iemand die mij verder kan helpen.

Bij een kennis heb ik vorige week een UDM geïnstalleerd, samen met een paar accespoints (nano / ac mesh). Dit was het begin om het hele netwerk om te zetten naar unifi apparatuur. In het huidige netwerk zitten namelijk allemaal verschillende merken, langzame switches. Wij willen dit via de controller beter kunnen beheren. Daarvoor hebben we als 2e stap o.a. een unifi switch lite 16 POE aangeschaft.

Het probleem is dat het mij niet lukt om deze te adopteren in de controller. De switch wordt namelijk niet gevonden door de UDM. Ook niet als de switch rechtstreeks hierop gekoppeld is. Kabel heb ik doorgemeten en die is prima. Als ik dezelfde switch thuis in mijn eigen unifi netwerk hang wordt deze wel gevonden en kan ik deze zo adopteren. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Alvast dank voor de reactie
 
Welke controller versie draait er op de UDM? Mogelijk is die te oud om de switch te herkennen.
 
Die controller is te oud. De switch is pas na de release van deze controller uitgebracht. Dus eerst de controller updaten naar een latere versie. In dit geval dus de firmware van de UDM updaten.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het meedenken. Ik heb geprobeerd de controleren te updaten, maar de controller geeft aan dat deze up to date is. Kan ik desondanks een update uitvoeren en waar moet ik dat zoeken?

(ben vanaf nu op pad, reactie kan even duren)
 
Ok. Het update bestand voor de controller kan ik downloaden. Als ik het goed begrepen moet dit bestand middel SSH op de UDM worden gezet. Dan ga ik me daar eerst maar eens in verdiepen. Is nieuw voor mij.
 
Ok. Het update bestand voor de controller kan ik downloaden. Als ik het goed begrepen moet dit bestand middel SSH op de UDM worden gezet. Dan ga ik me daar eerst maar eens in verdiepen. Is nieuw voor mij.

Niet zo heel moeilijk.
Heb je een UDM of een UDMPro?

 
Let op, je moet de firmware van de UDM updaten, dat is iets anders dan alleen het updaten van de controller waar de link van @dbw naar verwijst. Met de firmware update van de UDM wordt ook de controller aangepast.

Het apart updaten van de controller op een UDM met oude firmware kan allerlei problemen veroorzaken.
 
Let op, je moet de firmware van de UDM updaten, dat is iets anders dan alleen het updaten van de controller waar de link van @dbw naar verwijst. Met de firmware update van de UDM wordt ook de controller aangepast.

Het apart updaten van de controller op een UDM met oude firmware kan allerlei problemen veroorzaken.

De laatste firmware voor de UDM is 1.5.6. Die heeft hij al.
Unifi Network moet je sowieso handmatig updaten.
Zou dan wel 6.0.22 nemen (niet 23)
 
Je moet met firmware 1.5.6 zeker geen versie 6.x controller installeren, zoals ik al aangaf.

Het beste is updaten naar firmware 1.8.0. Dit is de laatste stable firmware, ook al heeft die voor de UDM nog “officieel“ beta status.

Ik weet dat veel mensen handmatig de controller op een UDM updaten omdat ze niet het geduld hebben om op de juiste firmware te wachten, maar dit wordt door Ubiquiti sterk ontraden.
 
Dank voor jullie reacties. Ik geloof dat ik de firmware maar niet update. De Switch is dan niet zichtbaar in controller en niet te managen, maar werkt wel. Dan moet ik maar wachten tot de firmware update beschikbaar komt.
 
Het upgraden van de UDM blijft me bezig houden. Ik draai nog steeds op een oude firmware versie 1.5.6 terwijl 1.8.0 inmiddels ook al 2 maand beschikbaar is. Zie: https://community.ui.com/releases/U...re-1-8-0/deabc255-a081-49ba-8f51-131f3a13000a

Kan ik de UDM ook upgraden door de downloadlink (UDM-Base 1.8.0-rc.16) https://fw-download.ubnt.com/data/udm/bf6a-udm-1.8.0-rc.16-be8c43d6d3524b9d9198053fce49bef3.bin van deze pagina in te geven in Devices / Configuration / Manage Device / Custom upgrade?
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..