Werking Fan in switch

error33

Brons
UniFier
11 feb 2018
362
147
43
Toch wel gecharmeerd van de Unifi serie ben ik aan het denken om mijn switch ook te vervangen.:p

Verdiepend in deze kom ik er niet zo achter hoe de fan's in de switchen werken. Bij de ene lees ik dat de fan temperatuur gecontroleerd wordt en op een andere plek lees ik dat ze continu draaien.

Wie is in het bezit van een :

Ubiquiti UniFi US-16-150W
of
Ubiquiti UniFi US-24-250W

En kan hier uit eigen ervaring uitsluitsel over geven
 
Bij alle switches met ventilatoren zijn ze temperatuur gestuurd. Verschil tussen de grotere (bijvoorbeeld 48 poorts) en kleinere switches is dat ze bij kleine switches alleen maar aan en uit schakelen, bij grotere switches worden ze echt gestuurd op verschillende niveaus. De grotere geven in properties ook een fan level aan, de kleinere alleen on/off.
Ik heb hier een US-16-150W switch waarvan ik de ventilatoren eigenlijk alleen hoor als het superwarm is in de zomer. Normaalgesproken zijn ze altijd uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: error33
Dan ben ik bang dater weer wat centjes uit mijn hobby € potje moeten:love:
 
Hebben die mannen toch een mooi business model ontwikkeld. Enige vraag waar ik nu mee zit, is of ze straks naast drugsdealers en tabaksfabrikanten voor de rechter staan agv “moedwillig verslaafd maken van burgers”. Facebook hangt t ook al biven t hoofd...
 
Het kost een paar centen maar dan heb je er ook wat voor.:)

Inderdaad Zit vandaag weer voor de voordeur voor de Ubiquiti UniFi US-16-150W (meterkast) en Ubiquiti UniFi Switch 8-150W (zolder) in ontvangst te nemen:p
En dan is mijn netwerkje om naar Unifi :sneaky:
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Lekker configureren en testen op snelheid. Hopelijk komt de bezorger een beetje op tijd. Dat wachten is zo ... :unsure:
 
Gisteren 1x Ubiquiti Unifi US-16-150W gekocht dus mijn Unifi netwerkje is bijna compleet.
Wat een mooi spul is het toch.:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Mooi apparaat hoor, staat hier met 2 vingers in z'n neus al het verkeer te regelen...

USG-Pro4_load.png
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..