Waarden betrouwbaar ?

error33

Brons
UniFier
11 feb 2018
362
147
43
Stoeiend met de software kom ik wat vreemde waarden tegen. Op tweakers had ik daar ook een vraag over gesteld en bleek dat ik met de snelheden aan de WAN kant de doorvoersnelheid iets verkeerd had geïnterpreteerd en dat er problemen waren boven de 150 Mbps (bug)

Zit ik bij het volgende ook verkeerd te denken?

Kijk ik na de geschiedenis van bijvoorbeeld iPad mis ik daar wel wat uren:
Schermafbeelding 2018-02-14 om 10.02.10.png
10-2-2018 + (rond ik het af op) 3 dagen dan zit ik op 13-2-2018 21.00 uur
Maar momenteel is het 14-2-2018 10.15 uur. En de iPad is al ruim 1,5 uur in gebruik.

Als ik kijk bij de SONOS en iPhone zie ik dezelfde voor mijn gevoel afwijkende gegevens.
 
Volgens mij is zo n device niet 24/7 feitelijk geconnect. USG / CK logt ook events. Daarin kun je zien dat devices heel vaak connecten en disconnecten. Vermoedelijk turft unifi de feitelijke connect tijd en dat is per definitie minder dan elapsed time

Je zou ook eens een support vraag bij unifi hierover kunnen inschieten.

Maar obv van wat mij in de event logging opviel, lijkt dit me de verklaring
 
Maar aan afmelden zou dan toch ook zichtbaar mogen zijn? Kijk ik naar de iPhone zou deze gisteren voor het laatst verbinding hebben gehad. Dit terwijl ik vanochtend al meerdere malen verbinding heb gehad en dit niet zichtbaar is op de 14e
Schermafbeelding 2018-02-14 om 10.53.16.png
 
Je kijkt naar de historie, die wordt alleen bijgewerkt wanneer je device al enige tijd geen verbinding meer heeft en niet meer op het netwerk zichtbaar is. Met andere woorden, als de verbinding met je netwerk langere tijd is verbroken.
Wat zie je in Details? Daar zou je het verbruik van de huidige verbinding moeten zien.
 
Laatst bewerkt:
Bij detail > overzicht > uptime bedoel je die ?

Daar staat nu 18u 16m Als ik dat er bij optel kom ik inderdaad in de buurt van huidige tijd.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..