USG update

Patrick

UniFier
8 nov 2019
49
6
8
Gister een USG geplaatst maar krijg deze niet geupdated via de controlor.
Versie
74:83:c2:7b:de:fe
ModelUniFi Security Gateway 3P
Version4.4.36.5146617

Als ik de update icoon aan klik dan start hij wel maar de update wordt niet uitgevoerd.
Ik heb de software al in de cach ingeladen maar resultaat is gelijk.
Iemand anders ook dit probleem of weet iemand een oplossing?
 
Ook probleem met USG. Wil de edgeX-router vervangen met een USG, maar ik krijg het ding met geen mogelijkheid geadopteerd omdat deze om een update vraagt. Probleem is dat ik 'm niet kan updaten. Ook via SSH en zelf met seriele verbinding op de console (met rolloverkabel) lukt het niet omdat iedere connectie geweiger wordt. Met de servicedesk van UBIQITI kom ik helaas ook geen steel verder omdat ze alleen maar verwijzen naar de dosumentatie, maar al die oplossingen werken niet. Inmiddels behoorlijk gefrustreerd, en ben erg benieuwd of ik nu de enige ben die ddat soort problmene ondervind.
 
Wat bedoel je met ”iedere connectie wordt geweigerd”? Kun je niet inloggen?
Yel, ook niet via console. Uiteindelijk wel gelukt, waardoor ik de firmware-bin handmatig kon uploaden en flashen. Maar dat ubiqiti turnkey is gaat voor mij niet meer op.
 
Yel, ook niet via console. Uiteindelijk wel gelukt, waardoor ik de firmware-bin handmatig kon uploaden en flashen. Maar dat ubiqiti turnkey is gaat voor mij niet meer op.

Ben juist blij dat het geen turnkey is. Wel een vreemd probleem. Een hele maand? Had een een USG met een niet recente firmware? (niet recent als in bv voor 2018?)
 
Ja vreemd normaal zie je hem in controlers klik adopteren zegt hij eerst updaten als dat gebeurt is adopteren en klaar

Was hij nieuw of 2e hands kan zijn dat hij nog aan controler verbinden was
 
in zoverre klinkt het bekend.
Ik had een AP (nieuwe) die wel voor adopt klaar stond, maar met geen mogelijkheid geadopt wilde worden.
648 keer reset en ineens kon het wel.
daarna nooit geen problemen meer
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..