WiFi experience

  • Beste gast, registreer een account en krijg zo volledig toegang tot het UniFi forum!
  • Adverteren op het Nederlands UniFi Forum? Vraag naar de mogelijkheden via ons contact formulier.

rodio

Actief Lid
Donateur
Unifier
12 feb 2018
304
77
28
Stadsie
Hi All,

Vandaag voor het eerst mijn ISP connectie voor het eerst langere tijd volledig dichtgetrokken (250Mbps download).
Ik kijk toevallig op de controller, EVERYTHING IS BAD | 30%.
Op bijna alle WiFi connecties staat de experience op 0~10%.
Is dat normaal? Ik kon gewoon op normale snelheid vanaf mijn NAS naar mijn laptop kopiëren.

Ik heb nu tijdelijk wat snelheden geknepen, dus de ISP load is nu 70% en de WiFi experience is 98% en dat nu al 30 minuten stabiel

Wordt die experience gecheckt met internet snelheid, of...........?
 

rodio

Actief Lid
Donateur
Unifier
12 feb 2018
304
77
28
Stadsie
En weer.
Ik moet iets voor mijn werk downloaden, 700GB.
Met een gemiddelde snelheid tussen de 25 en de 30MB/s gaat dat redelijk vlot, wel even mijn laptop bedraad aangesloten.
En weer de Wifi experience slecht. Ze werken wel, ik kan gewoon film e.d. op mijn NAS bekijken, maar connectie is wel wat trager (logisch denkik).
de internet capaciteit is 100%, snap ik. USG op 0% (op stats van USG zelf stabiel op 5%), switch op 11% (op switch zelf rond de 50%)

iemand enig idee waarom dat dit is?
Ik vermoed dat over 90minuten alles weer normaal is, dan is de download klaar.
 

Bijlagen

Hofstede

Administrator
Unifier
12 feb 2018
615
217
43
Je moet je niet al te blind staren op de WiFi experience. Daar zijn ze nog hard mee aan het werk om het goed werkend te krijgen.

Ik heb nu als test het downloaden van een 1000 Gb testfile gestart en ik zie mijn WiFi Experience niet wijzigen. 504 505
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: rodio

rodio

Actief Lid
Donateur
Unifier
12 feb 2018
304
77
28
Stadsie
Sinds vanochtend draait ik 5.10.21.
Wat me vooral opvalt is dat mijn wifi experience (kwa getal dan) nu dramatisch is, terwijl ik op de devices best goede resultaten/ervaring heb.
Op het moment dat ik op een sonos muziek aanzet =>BIEM gelijk 100%. muziek uit en 5 minuten later variërend van 0~30%.
Het grappige is wel dat sonos woonkamer R altijd 100% is, de rest niet

Nu weet ik wel dat dit nog in de experimentele fase zit, maar iedere update wordt de ervaring wel slechter :rolleyes:
kan ik het ergens uitzetten?
Hier wordt ik namelijk een beetje verdrietig van :ROFLMAO:
 

Bijlagen

rodio

Actief Lid
Donateur
Unifier
12 feb 2018
304
77
28
Stadsie
Moguh
Ik heb 2 dagen geleden mijn ziggo modem (staat in bridge) gereset.
Sindsdien...... redelijk tot goeie WiFi experience.

Hij zal, denkik, nooit permanent op goed staat gezien ik in mijn woonkamer nogal veel draadloze netwerken tot mijn beschikking heb.
Ik weet niet precies hoeveel want mijn scanner gaat maar tot 128!!!
Op kanaal 6 bijv zitten 21 verschillende netwerken.
 

RobertKoopman

Moderator
Unifier
7 feb 2018
316
90
28
Een modem in bridgemode resetten maakt voor de WiFi toch niets uit?
Ik zie hier ook bergen met WiFi netwerken maar mijn experience is altijd 90-100%.
 

Hofstede

Administrator
Unifier
12 feb 2018
615
217
43
Misschien even een screenshot van het systeemoverzicht van de WiFi instellingen plaatsen. Dan kunnen we zien of er mogelijk nog iets te verbeteren valt.
 

renevankleef

Lid
Unifier
3 aug 2019
3
1
3
Mijn wifi experience voor alle apparaten is altijd tussen de 85-100%, behalve voor een iPhone XR, andere iPhones hebben dat probleem niet. Zie bijgesloten afbeelding. De wifi verbinding is vaak 0% en werk dus ook niet, ik krijg hier regelmatig opmerkingen over en wordt dus niet veroorzaakt omdat het apparaat niet wordt gebruikt.
Enig idee hoe ik dat kan verhelpen ?
bedankt voor de hulp

Rene
Screenshot 2019-10-20 at 10.58.57.png
 

renevankleef

Lid
Unifier
3 aug 2019
3
1
3
Niet het eerste waar ik aan zou denken als het gaat over WiFi experience, maar het probleem is opgelost
Ik ben op vakantie geweest in Oostenrijk en maakte daar via ExprerssVPN verbinding met een open WiFi netwerk. Deze ExpressVPN verbinding stond nog aan met een Oostenrijkse toegangs locatie. Nadat ik deze had uitgezet was het probleem weg, Met WiFi experience dacht ik aan de kwaliteit van de verbinding met mijn Wifi netwerk en niet aan Internet via WiFi verbinding.

M.vr.gr
Rene
 
  • Like
Waarderingen: PcRene