telefoon maakt verbinding naar usg in de topology

H

Hendrik

Guest
goedenavond

als ik in mijn topology kijkt, maakt een iPhone een directe verbinding met mijn usg router, maar dit kan helemaal niet lijkt mij.
telefoon zit via de wifi aangesloten op uiteindelijk de usg.
weet iemand wat dit kan zijn? en of dit erg is?
507
 
Dit is een bekend foutje in de topology. Wordt aan gewerkt maar heeft niet de hoogste prioriteit. [emoji6]

Wat er gebeurt is het volgende:
  • Je telefoon maakt via WiFi verbinding met het netwerk.
  • Zijn MAC address wordt gecached in het gehele netwerk.
  • Zolang de WiFi verbinding blijft werkt alles OK.
  • Als de telefoon zijn verbinding verbreekt blijft zijn MAC address te lang in de cache staan.
  • Het probleem met te lang cachen is in inmiddels opgelost in de firmware van de switches maar nog niet in de USG.
  • De controller ziet daardoor een device dat niet meer verbonden is aan het netwerk in de cache van de USG en “denkt” daardoor dat het device rechtstreeks aan de USG is gekoppeld.

Het is een puur cosmetische bug, functioneel maakt het niets uit.
 
Laatst bewerkt:
Hoe komt je Iphone SE op in "Clients"? Als wiced-ip? In dat geval lijkt het dat de software niet goed kan plaatsen hoe je connectie wordt opgebouwd en plaatst het als een direct link naar usg.
 
dank je voor de reactie, het ziet er alleen een beetje raar uit, en alleen deze telefoon heeft het.

In de lijst met clients, staat hij als met een kabelverbinding aan de usg.

hij springt nu ineens weer naar een verbinding met een ap, dus zoals hij werkelijk zit.
 
Er zit ook een vertraging in de topology
Maak eens verbinding met een mobiel device terwijl je in de controlers kijkt
Dan zie je een aardige vertraging
 
Ik heb iets soortgelijks.
In onderstaande screenshot zijn meerdere clients op US-8 poort #1 aangesloten en 1 client op de USG.
In werkelijkheid is de UCK-G2-PLUS aangesloten op US-8-150W PoE poort #4.
De US-8 poort #1 is aangesloten op US-8-150W PoE poort #2. En client 192.168.2.30 zit op US-8-150W poort #8.
De client op de de USG poort zit in werkelijkheid op US-8-150W poort #9 (SFP UF-RJ45-1G transceiver).
Ik zie helemaal geen clients op de US-8-150W, terwijl er 7 clients op aangesloten zijn.
Het devices overzicht TAB 'clients' komt overeen met onderstaand client overzicht en klopt ook niet.
Functioneel werk het verder prima en zeer stabiel, ook VPN werkt prima. UCK firmware 0.9.7 (controller 5.10.19, Protect 1.8.1).
Zie screenshot hieronder:
- rode kader is onjuiste switch/poort.
- groene kader klopt wel.
- UAP-AC-PRO connectie is lastig te controleren, lijkt redelijk te kloppen als ik kijk naar lokatie 2 AP, lokatie clients en signaalsterkte.
524

Op de Android App zie ik het ook (de screenshot is iets later genomen):
525
 
Is je netwerk volledig UniFi of heb je er ook netwerkonderdelen van andere makelij in zitten?
 
Vanaf de KPN Experia box, geheel Unify. Experia box WiFi staat uit. De relevante poorten zijn in de Experia box doorgestuurd naar de USG 3P WAN1.

De USG 3P LAN1 gaat naar de US-8 poort 2. De US-8 wordt gevoed via poort 1 door US-8-150W poort 2.
US-8 poort 8 (PoE Passthrough) gaat naar een AP-AC-Pro, op de secundary poort een media player.
US-8-150W poort 3 gaat naar de andere AP-UC-PRO, op de secundary poort zit een client PC.
Op US-8-150W poort 4 zit de UCK-G2-PLUS 5TB. Een UVC-G3-PRO zit op SW-8-150W poort 5.
In de US-8-150W SFP1 en SFP2 is een UF-RJ45-1G geplaatst met op elke poort een client PC.
Op de US-8 zijn 2 poorten vrij voor eventueel een extra PC/printer, op de US-8-150W zijn ook nog 2 poorten vrij (op poort 6 komt later nog een G4-Pro).
WiFi heb ik hieronder niet weergegeven, we hebben zo'n 20-30 WiFi clients.
In de toekomst overweeg ik de Experia box te vervangen door de USG 3P, echter heb ik nog geen oplossing voor de vaste telefoonlijn.
Netwerk aansluitingen:
532
 
Hieronder een paar screenshots van deze avond.
Client list: rood kader is onjuist, groen kader is juist:
538

Devices list, in het onderste deel device US-8 en US-8-150W:
539

Client overzicht Android app:
Camera die onjuist wordt weergegeven op US-8 poort 1 wordt met een groen LAN symbool weergegeven ter indicatie dat deze 1Gb is. Klopt niet, de Acti dome camera is 100Mb. De printer en andere camera (G3 pro) 100Mb indicatie en switch poort nummers zijn wel juist.
535
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..