Wifi snelheid niet haalbaar op Experiabox (afgesplitst)

Kwinsie

UniFier
4 feb 2019
9
4
3
Goedemorgen, ik heb een vergelijkbaar probleem.
Wij zijn net verhuisd en nu is na verhuizing de snelheid gehalveerd. Ik heb een KPN 200/200 abonnement en deze snelheid haal ik wel met de wifi van de router (v10 experiabox) zelf maar niet met de ap's helaas wat in ons vorige huis wel het geval was. Iemand enig idee? 627
 
Het is de bedoeling dat je met de screenshot de configuratie van je AP’s laat zien. Dus: kanalen, kanaalbreedte, bandsteering, etc.
 
Heb je al een RF scan uitgevoerd om te kijken of de kanaalkeuze nog juist is?
Voor hogere snelheid op 2G is HT40 beter.
Daarnaast: Het aantal WiFi netwerken dat je op de AP’s hebt gedefinieerd is wel erg hoog. Dat zorgt voor veel overhead in de WiFi communicatie en de AP’s moeten de capaciteit delen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kwinsie
Ik heb een RF scan uitgevoerd en het kanaal op 2g naar 3 gezet (en op HT40) gezien daar wat minder ruis op zit. Helaas lost dit niet op wat ik gehoopt heb, het blijft onder de 100mb (zowel op 2g als op 5g).
Het aantal wifi netwerken heb ik aangemaakt om wat controle over de kids te houden qua netwerk tijd, ze worden niet zwaar belast, per netwerk misschien 2 telefoons, de vaste pc's zijn allemaal bedraad. Bij onze vorige woning was dit geen probleem. Mocht je zeggen dat dit echt een probleem is dat zal ik daar een andere oplossing voor moeten zoeken.
Zou het anders met een instelling in mijn experiabox te maken kunnen hebben? Ik heb verder geen instellingen veranderd en dit pas gekomen is na verhuizing.
 
Helaas krijg ik het ook nog steeds niet in orde om de maximale snelheid eruit te krijgen. Ik hoop dat er toch nog iemand is die wellicht weet wat het probleem kan zijn. Bij mij vermoed ik dan toch een instelling in de Experiabox. Misschien heeft iemand tips voor de instellingen in de Experiabox?
 
Sorry, dit draadje is een beetje verwarrend omdat er twee problemen van twee verschillende personen door elkaar lopen, je had beter een eigen draadje kunnen beginnen.

- Hoe zijn de NanoHD’s aangesloten op de ExperiaBox? Rechtstreeks?
- Heb je al eens getest welke snelheid je haalt op de kabel waarmee de NanoHD is aangesloten? Dus niet via WiFi maar bedraad?
- Heb je met de Unifi app de doorvoersnelheid al eens gemeten?
 
Excuses, inderdaad had ik een nieuwe moeten beginnen.
Inmiddels is het opgelost.

Ik heb tussen de Experiabox en de AP's een Zyxel switch met POI. Ik had hem er even tussen weg gehaald en met de originele adapter rechtstreeks op het modem getest. Hier haalde ik 200/200, prima dus en het moest bij de switch zitten.
Ik heb alles weer op de switch aangesloten en de 6a kabel tussen de router en switch vervangen voor een nieuwe. Het blijkt dat dit het probleem was en haal nu netjes 200/200.

Alleen komt hij bij de doorvoersnelheid niet hoger dan 100, is dat een probleem?

Bedankt voor jullie hulp!
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Mooi. Dat vermoeden had ik namelijk al. Dat er ergens in het traject een verbinding op 100 Mb in plaats van 1 Gb functioneerde i.v.m. een defecte kabel.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..