Geluid unifi 24-250w switch

Niek

UniFier
30 sep 2018
2
0
1
Hallo, ik lees nu een tijdje mee op het forum en heb zelf ook onder andere een unifi 24-250 switch naar volle tevredenheid.
Nu vind ik dat de switch toch wel veel lawaai maakt, ligt dit aan mij of is dit normaal? Ik kon hier geen duidelijk antwoord op vinden, misschien dat iemand mij duidelijkheid kan geven? Alles zit gemonteerd in een 19" rack.

Alvast bedankt
 
Ik heb een USG Pro4 gehad => maakt herrie
Ik heb een US-48 switch gehad => maakt herrie

Mijn conclusie: unifi is goed werkend spul, maar als er een ventilator in zit is die van niet al te goede kwaliteit.
Is op te lossen door hem te vervangen.

Ik heb het opgelost door ze door ventilator-loze varianten te vervangen (huis is nogal gehorig, ondanks dat het in de kelder hing)
 
ok duidelijk, bedankt voor je reactie! Heb je tips welke fan te gaan gebruiken? eigenlijk wel gek, want ze zijn aardig prijzig en dan zit er zo`n flut koeler in..
 
Die switches zijn gemaakt voor gebruik in datacenters, niet voor thuis. ;)

Persoonlijk vindt ik ze nog tamelijk stil in vergelijking met andere professionele netwerk apparatuur. Het is maar wat je gewend bent.

Zelf andere fans inbouwen is de enige optie.
 
Ze kunnen inderdaad goed vast zitten, pas het juiste bitje en dan duwen en draaien.
 
Yep ... done that... zelfs uitboren hielp niet. Voor de stevigheid heb ik die schroef niet nodig ...
Dus iemand met een goede boor?, slijptol ;-)
 
  • Haha
Waarderingen: Hempie
Hier zijn ook de standaard fans vervangen met een beter resultaat.

Ik denk er aan om de ventilatiegaten groter te maken in de behuizing. Ik denk dat deze een behoorlijke belemmering zijn op de luchtstroom.
Mara ja om dat te doen in een router van 4 dagen oud is nog al wat. Heeft niemand een defecte USG 4 Pro liggen :) om de deksel te kunnen gebruiken:LOL:

GA wel nog proberen met de losse kabeltjes er tussen om toerental te verlagen
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Ik heb ze ook vervangen met Noctua's, dit scheelt gewoon 3/4 herrie in m'n rack. Om ze passend te krijgen heb ik de gaten moeten opboren voor de bevestigingsschroeven van de Noctua's. Daarna met een souvereinboor verzonken zodat ze niet uitsteken voor de deksel.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..