Ac-Pro opnieuw instellen?

Tim_vr6

UniFier
24 mei 2020
24
32
13
Oke, ik ben niet echt thuis in netwerken. (dus ik zal vast wel domme vragen stellen :eek:)

Wat is nu het geval, ik heb een connectbox staan van ziggo. (nog niet in bridge-modus)
Heb de UniFi controller draaien op mn pc.
Heb de Ac-pro draaiend op controller en connectbox. (met wifi point aangemaakt in controller)

MAAR:
De andere bestelde delen van UniFi zijn inmiddels ook binnen (usg en switch), en ga binnenkort een netwerk bouwen met dit spul.

Nu is mijn vraag, de Ac-pro, moet ik deze terugzetten in fabrieks-status omdat ik straks de usg en switch ga instaleren.
Of blijft de Ac-pro met de NU ingestelde instellingen bestaan in de controller, of is het beter om ook deze opnieuw te instaleren?
 
Succes, feedback wordt sowieso gewaardeerd..
Let wel op dat er met het plaatsen van de USG de ip-ranges zullen veranderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tim_vr6
Nou, ik heb het spul aangesloten, zie in controller wel de AC-Pro, maar deze is disconnected.
Ik zie wel op mijn mobiel de wifi netwerk vd Ac-pro
Ga nu effe zoeken waarom, en hoe.
 
Ben er al uit, heb het stroomkastje er weer tussen in gezet, en nu ziet ie hem wel weer.
PoE werkt blijkbaar niet in poort8 van US8-150w switch over een meter of 30.
 
Vreemd eigenlijk want 30mtr moet toch makkelijk kunnen eigenlijk. Heb je wel een PoE-poort gebruikt? Weet zo niet of poort 8 PoE heeft. Wellicht hebben alleen de eerste 4 PoE
 
Dat zou wel moeten werken.... (denkt hij hardop)
Even Googel raadplegen: Over CAT6 moet PoE gewoon over 100mtr kunnen werken.
Kan zijn dat je poort 8 in die swtich even moet kietelen om PoE aan te laten zetten.

@Kloy de US-8-150Watt heeft op alle 8 poorten een PoE mogelijkheid.
 
Op de switch (us-8 150w) brandde eerst wel links boven op poort 8 het lampje, maar nu heb ik weer het stroomkastje ertussen gezet, en nu brand rechtsboven het lampje op 8.
Dus PoE werkte wel, maar op een of manier komt het niet aan bij ac-pro.

Maakt allemaal niet uit, het werkt nu, en dat is wat ik wil ;)
 
Is de netwerk kabel wel 8 aderig en correct afgewerkt?
Enne 30 meter zou moeten kunnen, heb wel grotere afstand overbrugt in een grote woon boerderij
 
Netwerkkabel getest, en alle aders zijn aangesloten.

Inmiddels na lang zoeken en dergelijk, heb ik gewoon het poe kasje ertussen laten zitten.
Het werkt hier nu gewoon.
Zal later de andere kabel (vrije kabel) die er nog ligt eens nieuwe degelijke stekkers opzetten, en kijken of ie daar dan wel op werkt.
 
Kabel loopt van switch naar PoE adapter (in woonkamer) en dan naar ac (in woonkamer)
Op switch brand lampje rechtsboven dat er geen PoE aanstaat. (zonder adapter brand lampje van PoE aansturing, dus dat werkt wel)

Het werkt nu, dat is effe wat nu belangrijk is, heb op dit moment nog een ander probleem wat ik wil tackelen.
Belangrijkste op dit moment dat de ac stroom krijgt, zodat hij werkt.

(dat de PoE niet werkt ligt waarschijnlijk aan de ac zelf, dat is mijn probleem op dit moment wat ik wil tackelen, waarschijnlijk zit er een defect in de ac, dit zal een garantie geval zijn)
 
Nou, na heel wat geneuzel blijkt dus dat het stekkertje aan de kabel in de woonkamer defect is geraakt. :rolleyes:
Waarschijnlijk gesneuveld nadat deze een aantal maal in en uit de ap is gehaald. :sleep: (vandaar dat PoE ook niet werkte beneden.

Heb de ap nu nog effe aangesloten hier boven naast de switch, zal binnenkort de stekkertjes gaan vervangen.
 
Goed op trekontlasting letten. Kabel incl buitenmantel moet goed diep in steker zitten. Zit ook verschil in connectoren afhankelijk of je massief (solid) of draadjes (stranded) kabel hebt. Tevens de dikte kan uitmaken (AWG 23, 24,26)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tim_vr6
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..