Ubiquiti EdgeSwitch ES-16-150W_hulp

RTKE

UniFier
19 okt 2018
10
2
3
Hoi,
Ik ben van plan deze switch in mijn netwerk op te nemen maar ik twijfel of het wel kan wat ik wil.
Ik heb een Ziggo modem en dacht deze switch te kunnen gebruiken maar ik twijfel of dit wel kan.
Hoe kan ik deze EDGE switch voorzien van internet?
Bij iedere “domme” switch kan je vanuit het Ziggo modem/router een lan kabel verbinden op 1 van de beschikbare poorten maar ik twijfel nu of dit ook zo werkt bij deze EDGE Switch? Ik weet ook niet wat ik verder met die SFP poorten moet of kan? Ik heb geen glasvezel aansluiting.

Wie wil mij helpen te begrijpen hoe het werkt?

Alvast bedankt.
1597521055098.jpeg
 
Ten eerste: Dit is een Ubiquiti Edge switch, dat is een compleet andere product dan de Unifi lijn. Dus voor support kun je dan beter op het officiële forum van Ubiquiti terecht.
Ten tweede: Deze switch zal standaard gewoon werken zoals iedere andere simpele switch.
Ten derde: Ik vraag me af waarom je zo’n geavanceerde switch wilt kopen? Want als ik je vragen zo lees denk ik dat je eigenlijk niet eens weet wat je er mee moet.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Ik begrijp jouw reactie helemaal en ik heb het vanmorgen ook wel al allemaal aan de praat gekregen en ingesteld. Ik heb gewoon een goede switch nodig met genoeg Poe+ poorten en vindt het een uitdaging om zo’n apparaat te configureren en e.e.a. uit te zoeken. Soms met een beetje hulp van de professional. ?
 
Je hoeft geen glasvezel aansluiting van een provider te hebben om zelf met glasvezel te kunnen werken.
Glasvezel kan je ook in je eigen netwerk gebruiken. Is dat nodig? Nee, dat is leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: RTKE
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..