XS4ALL glasvezel direct op USG4 Pro

Ik ga 't gewoon bestellen en dan zie ik het wel. Laat 't later nog even weten. Thanks voor jullie hulp. Met name @RobertKoopman (y)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is wat ze bij xs4all zelf zeggen.

• 100Mbit of 1Gbit koppelvlak via een enkele glasvezel (100-Base-BX-U of 1000Base-BX-U)

Let op, als niet de verstrekte NTU (converter naar UTP) gebruikt wordt: de glasvezel in de FTU (waar het glas afgemonteerd is) is zeer kwetsbaar. Het wordt ten sterkste afgeraden om deze los te maken on een eigen router aan te sluiten.
Gebruik in dat geval een koppelbus op de connector in de FTU en sluit hier een single mode patchkabel op aan, met aan de ene kant een connector die past in de koppelbus op de NTU en aan de andere kant een connector die in de gebruikte apparatuur past.
De gebruikte connector in de FTU kan verschillen, meestal is dat een SC-UPC (blauw) of SC-APC (groen) connector. Verbind deze via een koppelblokje van het goede type (kleur). Nooit blauwe (UPC) en groene (APC) combineren, deze zijn *NIET* compatibel en kunnen elkaar beschadigen!
 
Dit is wat ze bij xs4all zelf zeggen.

• 100Mbit of 1Gbit koppelvlak via een enkele glasvezel (100-Base-BX-U of 1000Base-BX-U)

Let op, als niet de verstrekte NTU (converter naar UTP) gebruikt wordt: de glasvezel in de FTU (waar het glas afgemonteerd is) is zeer kwetsbaar. Het wordt ten sterkste afgeraden om deze los te maken on een eigen router aan te sluiten.
Gebruik in dat geval een koppelbus op de connector in de FTU en sluit hier een single mode patchkabel op aan, met aan de ene kant een connector die past in de koppelbus op de NTU en aan de andere kant een connector die in de gebruikte apparatuur past.
De gebruikte connector in de FTU kan verschillen, meestal is dat een SC-UPC (blauw) of SC-APC (groen) connector. Verbind deze via een koppelblokje van het goede type (kleur). Nooit blauwe (UPC) en groene (APC) combineren, deze zijn *NIET* compatibel en kunnen elkaar beschadigen!

Dank je voor je bericht. Dat komt overeen met m'n laatste post toch?

Heb je een linkje waar dit staat?
 
In het aansluitkastje zit altijd zo'n koppelstukje.
Dat het dan zeer kwetsbaar is?
OK, beetje voorzichtig moet je natuurlijk altijd zijn maar het is niet van suikergoed gemaakt.
Daarom hebben de connectors en koppelstukjes allemaal verschillende kleuren, zo kan je ze uit elkaar houden.

Wel bijzonder dat ze niet overal dezelfde aansluiting gebruiken.
Bij mij is het aangelegd door Reggefiber vele jaren geleden en gebruikte ze SC-UPC maar bij Bas is het SC-APC.
Bij de eerste gaat een rechte verbinding bij de laatste onder een hoek.
 
Uiteindelijk dus besteld wat ik zei dat ik zou doen in post #19. Werkt als een zonnetje. Super makkelijk, zoals beschreven op de site van XS4ALL.

Ik ben nog niet toe gekomen aan de IPTV. Ik kijk zelf zelden TV en for now is m'n vrouw niet onvriendelijk tegen kijken op de iPad. Dus kan nog even duren ;)

Iemand nog tips voor het configureren aansluiten van IPTV zonder Fritzbox?
 
Maar welke type-sfp module heb je nu besteld dan? Ik ga binnenkort verhuizen en blijkbaar hebben we daar ook een glasvezel aansluiting maar zit te twijfelen of ik weer Ziggo of toch voor glasvezel van Xs4all of T-mobile ga. Met Ziggo nu geen problemen alleen met de horizonbox , al komt daar volgend jaar een nieuw type voor.
 
Welk type SFP module je precies nodig hebt weet je pas als je de aansluiting hebt.
Ik heb T-Mobile 750/750 en dat werkt uitstekend.
Ziggo heb ik nog voor TV en telefonie en een 40/4 backup lijntje.
Kwam daar van 400/40 en heb mijn TV abonnement zo goedkoop mogelijk gemaakt.
Betaal nu netto per maand minder dan voorheen Ziggo alleen met alles erop en eraan.
 
Dat heb je goed voor elkaar qua abonnement dan ;-) Ik begrijp het , het is dus geen standaard aansluiting ? Maar het kan dus overal verschillend zijn ? Anders bestel ik gewoon beiden dan hoef ik daar niet meer na te zoeken als ik er woon. Welke type sfp is dan voor t-mobile en welk type voor xs4all.
 
Je denkt er iets te simpel over. Er zijn heel veel soorten SFP's. En ISP's willen ook wel eens veranderen van aansluiting.

Ik zou eerst de aansluiting afwachten en dan rustig gaan kijken.:)
 
Thanks , zal ik doen binnenkort is tweede kijkdag misschien dat de aansluiting er dan al is. Dan kan ik al vast oriënteren erop. Verhuizing is pas in december.
 
Waarschijnlijk wordt het toch XS4ALL omdat glasvezel aansluiting wel door BAM infra is afgemeld maar CAI nog niet dus Ziggo kan nog niks voor ons betekenen op het nieuwe adres dankzij BAM infra :mad:

Maar welke beschrijving / configuratie hebben jullie voor xs4all gebruikt om het werkend te krijgen?

Alvast bedankt.
 
Ohh lekker , Ik heb geen idee, heb alleen van de bouwer begrepen dat Bam Infra het heeft aangelegd en dat zij het ook af moeten melden de bouwer zelf kan dat niet doen.
 
Heb connect-z gesproken hoor maandag wat meer over hoe en wat. Maar Bam Infra had nog niks laten weten aan ze.
 
Bleek gewoon dat ze de kabel niet konden vinden omdat er een verkeerd nummer opstond , huisnummer ipv bouwnummer. Na wat telefoontjes met zowel connect-z en ziggo is alles netjes opgeloste en werkt alles weer.
 
Handig met die linkjes erbij naar fs.com, ik heb ook een verlengkabeltje besteld en een SFP. Ik heb die NT (witte kastje wat op reggefiber unit klikt) hier net binnen gehad, maar krijg die groene SC/APC er niet zomaar uitgetrokken. Is daar nog een tovertruc voor? :p
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..